יום שבת, 23 בדצמבר 2017

מגולגלות תמרים טעימות במיוחד



עוד סופ"ש רגוע שמביא איתו מגוגלות תמרים, על פניו הכי פשוטות וקלות להכנה אך כל כך טעימות. בפעם הראשונה שהכנתי אותן ניסיתי בצק השונה מן המתכון המופיע פה, ופחות אהבתי את התוצאה שהתקבלה. כלומר, הן היו טעימות אך הרגשתי כי הן יכולות להיות טעימות בהרבה. הפעם, החלטתי לנסות בצק שונה שמשלב בתוכו קורנפלור, כדי לתת להן מרקם עדין עדין בדומה לאלפחורס. ווואוו כמה שצדקתי. הן נמסות בפה כמעט, הבצק בקושי מתוק ודווקא המילוי הוא זה שנותן את ה"קיק" המתוק ואיזה כיף, אושר בפה. רוצו להכין אותן. 

להמשך המתכון

יום שישי, 8 בדצמבר 2017

העוגה המפורסמת- עוגת האותיות והמספרים


היום יום הולדת, היום יום הולדת, היום יום הולדת לאחותי הנסיכה. כן כן אז כמו שהבנתם היום זהו היום בו אחותי נולדה לפני 19 שנה... וואו  זה לא מעט כשחושבים על זה. איזה כייף! 19 שנה בהן היא ואני מבלות יחדיו ומשגעות את ההורים שלנו. אספר לכם כי אחותי לוחמת בצה"ל ולא היה בטוח שתחזור בסופ"ש הזה הביתה. אך היום בבוקר הודיעה לנו כי היא בדרכה הביתה, ואיזה כייף שביטלתי את העבודה להיום וכך אני יכולה לבלות איתה את כל יום שישי. 
אז אחותי הנסיכה, מלא מלא מזל טוב, אוהבת אותך מפה ועד השמיים, הירח והכוכבים וחזרה. מאחלת לך רק אושר בריאות שמחה ומלא מלא אהבה והצלחה מכל מקום שרק תהיי בו. סומכת עליך בכל דבר שאת עושה. נשיקות וחיבוקים אחותך הגדולה 3>3>3>3>


עכשיו קצת מידע על העוגה המפורסמת שרצה ברשת בחודשים האחרונים. אם נפרק אותה לשלבים תראו כי היא כל כך קלה להכנה וכל הדרוש לעשותה זה קצת סבלנות. היא מורכבת משכבות של בצק פריך שקדים, סוג של קצפת שהוספתי לתוכה גבינה על מנת להעשיר אותה, מלמעלה פיזרתי פירות כפי שנהוג וקיבלתי את העוגה המפורסמת. 
אם תעקבו אחר ההוראות אין סיבה כי לא תצליחו.
בהצלחה לכולם.

להמשך המתכון

יום שלישי, 28 בנובמבר 2017

עוגת שיש שוקו בננה



לפעמים אני צריכה משהו מהיר, בלי בלבולים מיותרים ותוספות לוואי.. הרי שעוגת שיש עונה על כך. ארוחת צהרי שבת קלילה ומהירה, כזו שקובעים עם המשפחה בספונטניות ומגיעים לבושים בבגדי הבית, היא המאורע אליו דרושה העוגה. תחילה רציתי הלכין עוגת תפוחים, אך ראיתי כי כל התפוחים נגמרו, ורק בננות נותרו. חשבתי לעצמי כי לאחרונה עשיתי הרבה עוגות בננה ועוד אחת שכזו לא תגרע בהכרח, ובטח אם תהייה מלווה בתוספת שוקולד. מכאן, עלתה המחשבה להכין עוגת שישי שוקו בננה. שתי קערות, כף אחת, ו-10 דקות זה מה שצריך בכדי להכין אותה.

יום חמישי, 23 בנובמבר 2017

almost slutty brownies- בראוניז במילוי אוריאו



אז אחרי מחקר קטן ולא ממושך במיוחד נחשפתי לבראוניז המושלמים הללו ששמם הוא: "slutty brownies". כן כן, אל תרימו גבה לנוכח שמם המיוחד כי זה היופי שבהם. הבראוניז הללו כל כך מושחתים ששמם מתאים להן במדויק. הבראוניז המדוברים למעשה בנויים מ-3 שכבות. השכבה התחתונה ביותר היא שכבה של בצק עוגיות שוקולד צ'יפס, אותו משטחים כתחתית/ בסיס. השכבה השנייה אלו עוגיות אוריאו שמסודרים בצפיפות גם כן כדי להוות משטח אחיד וישר עד כמה שניתן. השכבה השלישית שבאה על שתי השכבות יחדיו ומאחדת אותן למקשה אחת היא שכבה של בלילת בראוניז משגעת.
לצערי, הכרתי את המושחתות הללו רק אחרי שהכנתי את הבראוניז שלי, ולמרבה הצער גיליתי כי באופן מקרי הכנתי שתיים מתוך שלושת השכבות המתוארות במתכון. בראוניז מושחתים יש, מילוי של אוריאו יש, אבל תחתית של עוגיית שוקולד צ'יפס אין. מפה לשם החלטתי לקרוא להן "almost slutty brownies"- נראה לי שכבר הבנתם מדוע.
אשתף ואומר שהתוצאה מדהימה, על אף שחסרה שכבה.  ואין ספק שאשלים אותה ביום מן הימים אבל כרגע שתי השכבות יחדיו מספיקות לי לגמרי :).

יום שישי, 10 בנובמבר 2017

עוגיות חמאה מוטבעות ומקסימות



אז חבר שלי חזר מחו"ל וקנה לי שלל של דברים חמודים, כמובן דברים שקשורים לאפייה. בין היתר הוא קנה לי את החותמת המהממת  הזו שמטביעה לבבות בעוגיות.. באמת שזה בין הדברים החמודים ביותר שראיתי והייתי חייבת לעשות בזה שימוש ולראות אם ההטבעה לא נעלמת באפייה. כמו שאתם רואים ההטבעה נשארה, דבר ששימח אותי במיוחד כי ניתן להוסיף הטבעה מהממת שכזו לעוגיות חמאה פשוטות ובן רגע לשדרג אותן. איך אפשר לסרב לעוגייה כזו? אני לא הצלחתי .. מה אתכם??   

להמשך המתכון

יום שישי, 3 בנובמבר 2017

קינוח אישי של מוס לוטוס, גבינה וגנאש שוקולד



אפתח בזה שהקינוח שאתם רואים לפניכם הוא אחד הקינוחים היותר טעימים שהכנתי. אני בדרך כלל לא נוטה כל כך להתלהב מהקינוחים ומהמאפים שאני מכינה, אתם בטח מכירים את המצב בו אתם עומלים על משהו במשך שעות רבות עד שכבר לא נשאר כוח להינות מן המוצר המוגמר. זה מה שקורה לי בדרך כלל. 
בניגוד לכך, הקינוח הנ"ל הוא טעים עד שבא לי לאכול את כולו בעצמי!! שילוב של לוטוס וגבינה הוא אחד השילובים היותר טעימים שיצא לי להכין ואף לטעום בחיי. מכאן, שאם אני מכינה אותו זה לאדם אהוב עלי במיוחד, ולא במקרה זו אחותי שחזרה מהצבא לאחר ששהתה שם במשך 21 ימים ברציפות. הגעגועים כמעט גברו עלי, לכן, פניתי למטבח והכנתי את הקינוח הכה מיוחד שמוקדש כולו לאחותי היפה. אספר לכם שאחותי לוחמת ובדיוק סיימה את הטירונות כמצטיינת מחלקה כך שאין אחות גאה ממני. 
הקינוח הנ"ל הוא טעים לכל מסיבה אירוע  או סתם להתפנק בבית מול הטלווזיה. כדאי לכם להכין לנסות ולראות שהוא מושלם!

להמשך המתכון 

יום שישי, 27 באוקטובר 2017

השייק האהוב עלי - בננה פקאן ותמר בגרסת המאפינס



הנה התחלתי את השנה האחרונה לתואר והאמת, שלא התגעגתי כל כך אם להיות כנה. אבל כן התגעגעתי לאנשים שלא ראיתי הרבה זמן ולעובדה שיש סדר יום שצריך לקום אליו דבר המונע להעביר את רוב היום בשינה. רוב הימים אני פשוט מגיעה הביתה ונכנסת לישון כי זה מעייף ללמוד כל היום, ובשאר הימים נחשו מה אני עושה?.. אכן כן, אני אופה. הפעם אפיתי משהו שלא לוקח כל כך הרבה זמן ולמרות זאת כן, נותן תוצאות מדהימות ולא מאכזבות- מאפינס בננות פקאן ותמר.
אספר לכם כי זהו השייק האהוב עליי והקומבינציה בין שלושת המרכיבים נותנת איזון מושלם בעיני מבחינת טעמיה. מכאן, שהחלטתי לשנות את יעודם של המרכיבים הללו ולהפוך אותם משייק למאפינס... אני חושבת שיצא לי לא רע בכלל :) 
תנסו ותהנו ואל תשכחו לשתף  אותי

להמשך המתכון

יום שישי, 20 באוקטובר 2017

עוגת שמרים במלית תפוחים



אשתף אתכם כי לרוב החשקים, או בשמם האמיתי- המוזה היא זו שבאה אלי באופן עצמאי לחלוטין ואני נענית להוראותיה. הפעם קראתי לה והיא לא באה. זה די מצב מוזר שפעמים מסוימות אני נכנעת אליו ופעמים אחרות אני יוצאת למלחמה כנגדו. הפעם אני ניצחתי. רציתי לאפות משהו קל, בלי הרבה עבודה ובלי סיבוכים מיותרים, מאפה שבטוח יצליח לי ואני לא אתבאס כי תאמינו או לא גם לי מתפקששים דברים במטבח. אשתף אתכם בעוד עובדה והיא: כי מעולם לא אפיתי שמרים תפוחים. אפיתי עוגת שמרים במגוון מליות אך תפוחים מעולם לא. כך יצא הדבר ודווקא היום שכבו להם בסלסלת הפירות כמה תפוחים יתומים שקראו לי לבצע בהם שימוש. ומכאן, שהייתי חייבת לשלב במאפי תפוחים, שמא אלו יזרקו לפח בעוד ימים ספורים. המענה על השאלה במה לשלב אותם כבר הייתה נורא קלה. אנו מתקרבים לחורף וכל כך כייף להתקרבל עם תה חם ופרוסת עוגת שמרים. אני חושבת שכל גלגול של בצק שמרים כורך בתוכו משהו שונה וזה ה"מיוחד" בבצק שמרים.
מיותר לציין שהעוגה יצאה מדהים וטעמה כל כך מחמם. מציעה לכם לנסות ולגלות :)

להמשך המתכון

יום שישי, 13 באוקטובר 2017

טארט אגסים וקרם שקדים



אם לומר את האמת, הטראט המהמם שלפניכם לא היה בעל אותו הקסם כמו שאר הקינוחים והמאפים שאני מכינה. בדרך כלל כשאני חושבת על משהו אותו ברצוני לאפות, הגלגלים מתחילים להתגלגל בראשי והמוזה נפתחת. אבל הסיפור עם הטארט הנ"ל הוא שונה לחלוטין. בפעם הראשונה שאפיתי אותו הייתי בת 17 וטעמי האגסים והשקדים היו טעמים שבדיעבד לא קרצו לי כל כך, על כן, לא אפיתי אותו בשנית... עד היום :.).
לפני כמה ימים אכלתי אגס..כן כן, ככה סתם באמצע היום ופתאום נדלקתי עליו וממש רציתי להכין קינוח שמשלב אגסים. נזכרתי בטארט אותו אתם רואים בתמונות, ואמרתי לעצמי שאני חייבת חוויה מתקנת וכך הייתה. 
הטארט הוא בעל קרם שקדים אבל לא יבש ודלוח אלא עסיסי ובעל טעמים עזים של שקדים, האגסים הם מושלמים במרקמם  ובטעמים האהובים עליי אותם הוספתי לסירופ שהעניק להם את טעמיו, ומעל הכל פיזרתי שקדים קראנצ'ים לפריכות.

יום רביעי, 4 באוקטובר 2017

Red Velvet Cupcakes ... קאפקייקס רד וולווט 3>


אז הגיע הרגע המיוחל... הרגע שבו אני מעלה את המתכון של הרד וולווט המושלמים האלו ותאמינו לי שהיה שווה לחכות עד היום. 
אשתף אתכם בכך שבפעם הראשונה שראיתי את הקאפקייקס הללו ממש נרתעתי מהם מתוך העובדה כי הם מכילים צבע מאכל אדום. אני לא אוהדת (בלשון המעטה) קינוחים שעושים שימוש בצבעי מאכל, אך לפעמים אני חורגת ממנהגי וכנראה שזו אחת מן הפעמים.  
אז מה הסיפור של הרד וולווט? מדובר על עוגה ונילית במיוחד, שהתבשמה קלות בקקאו. כך, נוצר ריקוד קטן של וניל וקקאו בפה. המסורת מורה על צבע אדום מתוך סיבה שאיננה ידועה, אך ההשערה הרווחת שבימים קדומים השתמשו בריכוז סלק כדי להשיג את צבען האדום. מעבר לכך, רד וולווט היא עוגה מיוחדת וזאת מישום שבדרך כלל המתפיח בו משתמשים הוא סודה לשתייה תוך שילובו עם חומץ על מנת להשיג את הריאקציה שתגרום לעוגה לתפוח. ישנם אנשים שמשתמשים ברוויון במקום או בנוסף לחומץ.

להמשך המתכון

יום שני, 25 בספטמבר 2017

עוגת דבש פשוטה וטעימה


כן כן.. לא הייתי פה הרבה זמן ומאוד התגעגעתי. זה לא שאפיתי ולא העליתי לפה.. אלא שפשוט לא אפיתי לחלוטין. מן תקופת מעבר שכזו שדורשת ממני לחזור אל השגרה של עבודה ולימודים. כרגע אני בחופש, טוב, סוג של חופש בו אני בעיקר מבלה ועובדת על הסמינריון שלי. למען האמת לא אפיתי בכלל לכבוד ראש השנה ולכן אני מביאה את עוגת הדבש הזו, שבעייני היא אולטימטיבית בטעמה ובמרקמה.. הכי לא עוגת חנק שיש!!! אלא עסיסית בטירוף. וראיתם כמה שהיא יפה? זו הייתה התאהבות ממבט ראשון מבחינתי - השבר המושלם באמצע של עוגות בחושות.. כמה אני אוהבת :))). אני יודעת שאני באיחור אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא, נכון?
בכל אופן זה מה שיש וכדאי לכם מאוד מאוד להכין אותה לכבוד צאת הצום בכיפור. היא מושלמת עם כוס תה ליד או נס.

יום שישי, 8 בספטמבר 2017

עוגת שוקולד שילדים (ומבוגרים) אוהבים


אז שאלו אותי למה אני לא מעלה מתכונים פשוטים פשוטים, גם כאלו שמתאימים לילדים. מכאן, תהיתי לעצמי מה באמת אני יכולה להעלות שמתאים לנישת הילדים והגעתי למסקנה כי הדבר הראשון הוא עוגת יום הולדת. איך עדין לא העליתי עוגת יום הולדת למרות שזו אחת העוגות האהובות עלי. אחת העוגות הקלילות שהכנתי בחיי, רואים זאת לפי מיעוט הכלים בכיור. 2 קערות גדולות, מטרפה ולקקן- זה כל הסיפור.

להמשך המתכון

יום שני, 4 בספטמבר 2017

עוגיות מושחתות של שלושה שוקולדים- מקור המתכון קרין גורן



הפעם החלטתי ללכת על אחד המתכונים הפשוטים והטעימים ביותר שאני מכירה, עוגיות מושחתות של שלושה שוקולדים, אני בטוחה שכל אחד מכם מכיר את המתכון המדובר (של קרין גורן המלכה האם) ולבטח שיצא לכם להכין אותו פעם או פעמיים בחייכם, אך הפעם נפלה טעות בידיי. כלומר, במקום לאפות את העוגיות ב- 160 מעלות אפיתי אותן ב- 180 מעלות. זה קרה ממש בטעות אך זו טעות מתוקה ומשתלמת כי קיבלתי עוגיות קריספיות אני לא יכולה לומר שהן יותר טעימות מבדרך כלל אך הן ווריאציה שונה ונחמדה. ניתן לראות כי הקרום העליון הוא לא הקרום ה"רגיל" וה"אופייני" לעוגיות הנ"ל, אלא קרם אחר מבדך כלל שנובע עקב האפייה במעלות גבוהות.  בכל אופן מי שלא הכין מימיו את העוגיות המושלמות הללו שירוץ להכין אותן כי הן מדהימות. אני בכל זאת מפרסמת את המתכון המקורי כי כבודן של העוגיות במקומן מונח.


יום שישי, 25 באוגוסט 2017

עוגת מייפל, אוכמניות וקראמבל- נחמה בצלחת




קשה לי לפענח את ההרגשה שלי בימים אלו, מעין בלבול והצפה של רגשות, לא בהכרח חיוביים או שליליים, אלא שניהם בו זמנית. אני מנסה לאגור כוחות ולעבור אל הפרק הבא בחיי, ואל הדברים החיובים שהוא טומן בחובו ואני מאמינה שיש הרבה כאלו. בנוסף, אין צורך לחפש ולברור את הטוב, אלא פשוט להירגע ולפקוח את העיניים והוא יבוא אליך באפן פשטני שכזה. ישנו סיפור בו ילדה נורא רצתה למצוא חיפושית משה רבינו, היא חיפשה וחיפשה בכל השדה, ושכבר ראתה אחת כזו החיפושית ברחה ממנה, בסופו של דבר הילדה נרדמה בשדה. כשזו התעוררה ראתה כי על כל גופה מטיילות חיפושיות. מוסר ההשכל הוא שכל דבר קורה בזמנו ואין צורך לשעוט ולנסות שהדבר שאנו חפצים בו יגיע אלינו בכוח, הוא יגיע כשיגיע, בזמנו המיוחל ואנו צריכים להיות מוכנים לכך. אי לכך, אנו לא צריכים להידבק אל דברים שאינם מוצאים את מקומם בחיינו, אלא יש להמשיך הלאה בחיוך עם כל המשתמע מכך, זה איננו קושי אלא אתגר ואתגרים ניתן לעבור. 


להמשך המתכון 

יום שישי, 18 באוגוסט 2017

ביצים ביצים ביצים... עוגיות חמאה במילוי קארד לימון



עוגיות חמדמדות כמה כייף.. אחותי התגייסה ליחידה קרבית ביותר, על כן, מתבקש להכין לה פינוקים שתיקח איתה לצבא. לאחר הסופ"ש הזה היא תצא לשלושה שבועות ברצף.. שמחה בשבילה ובו זמנית גם מתגעגעת. במיוחד בזמנים כאלו אני משנסת מותניים ונכנסת למטבח במטרה להכין שלל עוגיות טעימות לה ולחברותיה, שינעימו את הזמן רחוק מהבית. אין ספק שאחותי היא הכי הכי .. והחברה הכי טובה שלי, ולכן אין דבר שלא אעשה בשבילה. השקעתי והכנתי את העוגיות הכה מיוחדות הללו, עוגיות בצורת ביצים ממולאות בקארד לימון

להמשך המתכון

יום שישי, 11 באוגוסט 2017

סינרול קינמון


כבר אמרתי שאהי מאוהבת בשמרים?. בכל צורה, גודל או מילוי. הפעם לא אכביר במילים ואשלח אתכם הישר אל המתכון.

להמשך המתכון

יום רביעי, 2 באוגוסט 2017

עוגיות בננה קוקוס ושיבולת שועל


קשה להאמין שאנחנו כבר באמצע הקיץ אבל זה המצב. הפירות שעל השולחן הופכים לבשלים במהירות שיא ובעיקר הבננות הן שקראו לי להציל אותן. האמת שיכלתי להכין עוגת בננות או קאפקייקס בננה טעימים אך רציתי משהו קליל ומהיר ומתאים לאווירה הקיצית שלנו. להפעיל את התנור רק לזמן קצר ככל האפשר כדי לא להוסיף על החום המכביד. מכאן, שבחרתי להכין עוגיות מופלאות בטעמן. למעשה אני לא אהיה צנועה הפעם ואומר שלא האמנתי שהן ייצאו עד כדי כך טעימות!. הן משלבות בתוכן קוקוס שיבולת שועל וכמובן בננות. כששלושתם מתערבבים יחדיו ונקלים בתנור בעת אפיית העוגייה הריחות שמופצים מדהימים. באמת שאני רוצה לאכול את כל העוגיות ולא להשאיר לאף אחד....:) 
תכינו ותראו כמה טעימות הן

להמשך המתכון

יום חמישי, 27 ביולי 2017

עוגת גבינה לימונית בהשראת רביבה וסיליה



איזה כייף שתקופת המבחנים נגמרה!! תכנית, נשארו לי כמה מטלות אחרונות כאלו של סגירת קצוות, אבל אין ספק שקיימת רגיעה. אני מתחילה התמחות עוד כמה ימים ופתאום החלום קורם עור וגידים. מצד אחד אני כל כך מקווה שהעבודה עצמה, שעד כה למדתי עליה בתיאוריה תמצא חן בעיני. מצד שני אני גם מקווה שאעמוד בצפיות הבוסים שלי. בכל אופן הימים הנוכחים הם ממש כמו משב רוח רענן, אני מוצאת את עצמי ישנה שנ"צ שזה דבר נדיר כשלעצמו! אבל עם כל הנחת הזו אני יכולה לומר שאני מעדיפה את הלחץ. לשבת ללא מעשה זה לא ממש הסטייל שלי :) אני אוהבת לעבור בצפייה מן הדבר הנוחכי לדבר הבא, ממשימה למשימה ולכן האורח חיים שבחרתי לעצמי מתאים ביות ר (מלבד הימים הנוכחים חח).
בכל אופן אני לא יכולה שלא להכין עוגה אחרי שכמעט וחודש שלם לא נכנסתי למטבח. העוגה שהכנתי אותה המון פעמים היא עוגה הגבינה של רביבה וסיליה. היא עדינה ולימונית. ביצעתי קצת שינויים והתאמות אך רוב המתכון נלקח מרביבה וסיליה. יש לציין כי המתכונים שלהם מדוייקים באופן פלאי. רוצו להכין כי לא כדאי לכם להפסיד עוגת גבינה שכזו.

יום שישי, 14 ביולי 2017

קאפקייקס וניל טעימים ומושלמים לכל אירוע


בין מבחן למבחן אני מנסה למצוא את הזמן לאפות, אה וגם לנשום. מנסה לעשות את המיטב ולהוציא ציונים גבוהים, לפעמים זה הולך לי מעולה ולפעמים קצת פחות. אני שוב ושוב מגיעה למסקנה עם עצמי כי תקופות מבחנים זה עניין של לוחמה פסיכולוגית. כמה זמן אני אוכל לשבת וללמוד 8 שעות? 9 שעות? 10 שעות? והאם הן היו אפקטיביות.. כי לשבת ולחלום בהקיץ את זה כולם יודעים לעשות. אבל.. זה עניין זמני וזה המזל (מדברת בשם הסטודנטים). תקופות מבחנים הוא עניין של פעמיים בשנה ופה זה נגמר. ואיזה כייף שעוד מעט מגיע החופש האמיתי. אני לא יודעת מה איתכם, אבל אני ממש צריכה אותו.
בכל אופן לכבוד מסיבת הגיוס של אחותי הכנתי את הקאפקייקס ה"קבועים", אותם אני מכינה שוב ושוב כי הם כל כך אהובים על ידה ועל ידי חבריה. חוץ מזה שהיא בקשה ממני במיוחד אז מי אני שאסרב לה.
הם קאפקייקס וניל מושלמים מכל בחינה הם טעימים ורכים רכים והציפוי הוא ציפוי מרנג מושלם ועדין. לא סתם הם מושלמים לכל אירוע אלא שהם העדיפות הראשונה שלי בכל הנוגע למסיבות נושא.

להמשך המתכון

יום חמישי, 22 ביוני 2017

קאפקייקס גזר - טעים, קל ובריא


איזה כייף .. ריח של חופש באוויר. כלומר, לא ממש חופש אבל סיום השנה השנייה בלימודי התואר תקשורת... עוד שבוע בודד נשאר כדי לסיים רשמית את השנה השנייה ואין מאושרת ממני. תשאלו כל סטודנט והוא יאמר לכם שאין צפייה יותר גדולה מאשר הציפייה ל"חופש הגדול" והחופש הגדול הסטודנטיאלי הוא גדול באמת והוא נפרס על פני כמעט שלושה חודשים שבמהלכם אנו מנסים לטרוף את העולם. 
הצלצול הגואל מזכיר לי כי קיימת תקופת מבחנים אימתנית שאותה חייבים לעבור על הצד הטוב ביותר .. ללא מועדי ב'!
אבל כבר עברתי שלוש תקופות שכאלו וזה הדבר המנחם שאותו אני מזכירה לעצמי כשעולה פחד או חשש מתקופת המבחנים הקרובה.
בכל אופן - יהיה טוב.
אני מנסה לאפות כמה שיותר דברים ולהעלות לכם מכיוון שאני לא יודעת עד כמה אני אהיה זמינה לבלוג בחודש וקצת בו תתקיים תקופת המבחנים, אני מקווה שתסלחו לי ועדיין תישארו נאמנים :))
הפעם הכנתי קאפקייקס גזר שאין טעימים מהם.. אני יודעת שקיימים אלפי מתכונים לקאפקייקס גזר אבל רציתי להביא לכם את הגרסה שלי, הגרסה האלגנטית, הנקייה והכי טעימה!
כל כך קל ומהר להכין אותם שתצטערו שלא הכרתם אותם לפני כן. אז אנשים שאוהבים עוגת גזר, אל תהססו, לכו וקנו את המצרכים והתחילו להכין אותם.
בהצלחה :)

להמשך המתכון

יום שבת, 17 ביוני 2017

קלאסיקה בעיצומה- טארט צרפתי במילוי קרם פטיסייר ופירות העונה


לא קמתי במצב רוח היום למטבח.. לא יודעת למה. אני מניחה שישנן תקופות בהן אני אופה יותר ובהן אני אופה פחות, כלומר תקופות בהן המוזה נוחתת  עלי לעיתים קרובות, כמעט באופן יומיומי. אחרי הכל זה תחביב ולא מקצועי וזה בסדר. אני מנסה לא לנתח יותר מדי ומניחה ליקום לעשות את שלו.
כן התחשק לי לעשות משהו יפה לעין אבל כזה שיהיה טעים במיוחד וגם לא רב שלבים והטארט הנ"ל עונה בדיוק על הדרישות הללו.
בזמן האחרון אני רואה כל כך הרבה עוגות מהוקצעות של קונדיטורים שונים ומוכשרים מכל רחבי הארץ, עוגות מוסים בעיקר מכוסות בגלסטז'ים ובאפקט הרשת עם מספר מטורף של איסרטים ושכבות והאמת, עם כל היופי שבזה זה קצת מרתיע אותי. יש לי איזו זיקה בלתי מוסברת למטבח הישן והטוב, כזה שמנחם אותי בזמנים קשים.
הטארט הנ"ל הוא טארט שניתן למצוא אותו כמעט בכל קונדיטוריה בפאריזהוא נוסטלגי בעל טעמים עדינים והוא כל כך מתאים לי היום.. כמו כפפה ליד.
נכנסתי למטבח עם דחיפה קטנה, סידרתי את המצרכים והי הופ הכנתי את הטארט.. כמה שהוא משתלם.
תכינו תטעמו ותבינו.

להמשך המתכון

יום ראשון, 11 ביוני 2017

בבקה קקאו נוסטלגית ונהדרת


תגידו לי, הקיים מצב יותר אולטימטיבי מלשתות כוס נס עם פרוסת שמרים קקאו שכזו? כי אני לא מכירה, עם יד על הלב.
מעבר לכך, אני חושבת שזו עוגת השמרים הטובה שעשיתי בחיי מבלי להצטנע, היא מפוצצת בממרח קקאו וגם בממרח שוקולד רגיל וכל פרוסה היא רטובה ועסיסית.
היא כל כך חגיגית שאיזה כייף להכין אותה ואף לאכול ממנה.
אני חייבת להיות כנה איתכם ולומר שעוד 10 דקות בתנור היו עושות לה רק טוב. לפי דעתי הוצאתי אותה מוקדם מדי אבל זה ממש גבולי. כשאתם אופים אותה בבקשה שימו לב שהשוליים ישחימו כמו שצריך ובנוסף הטבעת הפנימית של העוגה גם כן תשחים... מה שלא קרה לי :(
אבל לומדים לפעם הבאה וזה מה שיפה באפייה. כשיודעם את הבסיס אפשר לעוף איתו לכל מקום שרק נרצה.
כמובן שהשתמשתי בבצק שאותו אני לא מ חליפה בעד שום מתכון אחר.. בצק מנצח, תכינו ותגלו אותו ואת טעמו המיוחד.

יום חמישי, 1 ביוני 2017

עוגת גבינה ולוטוס- עוגה ללא אפייה




היי חברים! מה נשמע? איך עבר עליכם החג? החג שלי היה פשוט מושלם:)
אף על פי שחג שבועות עבר אני מפרסמת פה עוגת גבינה מהסיבה שאני חושבת שאין אחד שלא אוהב אותה.
כל אדם בישראל צריך לדעת להכין את העוגה הזו. למעשה צריך לקרוא לה "עוגת חירום" מרוב שהיא קלה ומהירה להכנה ונותנת תוצאות כל כך טובות הן מבחינת הטעם והן מבחינת המראה .
אופן ההכנה לוקח חצי שעה אך יש להמתין כמה שעות טובות כדי שהיא תקפא וכדי שנוכל לשחרר אותה מהרינג/ תבנית בקלות ולקבל שוליים חלקות.
למעשה פעולת ההקפאה היא לא בגדר "פעולת חובה" אך אם רוצים שוליים חלקים ונקיים זה מומלץ.
חשוב לי לציין כי העוגה היא ללא אינסטנט פודינג וניל אלא מוס גבינה עדין ומושלם, ממש נמס בפה.
זו אחת העוגות האהובות עלי ואני מניחה שגם עליכם אז למה אתם מחכים? רוצו להכין...

להמשך המתכון

יום שבת, 27 במאי 2017

עוגת דובדבנים קייצית ונהדרת



אפיתי את העוגה הזו ביום רביעי. יום רביעי הוא יום החופש שלי, וכמה חיכיתי לך -חופש- אין לכם מושג עד כמה, ואפילו שזה חופש של יום אחד הוא מחזיר אותי לאיזון פיזי ומנטלי. עוד משהו שמסמל חופש בעיני זה הקיץ ואני כל כך אישה של קיץ, אני שונאת חורף, קור וכל מה שקשור לכך. איזה כייף שהחום חזר אלינו ויחד איתו פירות הקיץ המהממים.
שבוע שעבר הכנתי את ה- חיתוכיות משמשים ואפרסקים צהובים  והשבוע הכנתי עוגת וניל בחושה נהדרת ועסיסית!!! וואייי כמה שהיא עסיסית. בנוסף נתתי לה את הטאצ' הקייצי שהוא דובדבים מתוקים ושכבה באמצע העוגה של פירוריי קינמון נהדרים. תקשיבו  היא כל כך פשוטה, כל כך טעימה, מסוג העוגות שמערבבים את כל המצרכים בכלי אחד ושולחים לתנור.

להמשך המתכון

יום חמישי, 18 במאי 2017

ריבועים של אושר- חיתוכיות משמשים ואפרסקים צהובים



אני לא אוהבת את המילה "חיתוכיות".. המילה הכי פחות מעוררת תיאבון בה יצא לי להיתקל מאז שהתחלתי לאפות אי שם בגיל 16. אני מעדיפה את המילה ריבועים, או בארים (כמו באנגלית- BURS). 
האמת שכל התהליך מקבלת החלטת האפייה, ועד שהריבועים הקטנים היו מוכנים לקח לי כשעה ורבע על השעון, למה אני מציינת זאת? שתבינו עד כמה קל ופשוט להכין אותם. הרי חיתוכיות/ ריבועים הם עתיקים כל כך. 
הסיבה להמצאתם של החיתוכיות/ריבועים היא חוסר בזמן ואנרגיה. פעולות כמו רידוד לכדי יצירת קלתית ואריגת הכיסוי העליון למאפה בצורת שתי וערב אלו דברים שלוקחים זמן ואנרגיה. אלו הובילו להחלטה כי פשוט יותר לפזר את הבצק בצורה פירורית  דבר שבמילא נתן את אותו הטעם, אך המרקם השתנה לכזה שאפילו מהנה עוד יותר מפאי רגיל. מכאן, שהריבועים החמודים עם הקרמבל העליון נחלו הצלחה רבה עד כדי כך שאנו לא מפסירים להכין אותם אפילו בימינו.
גם אני נדבקתי בחיידק הריבועים.. ושוב כמו רבים מהמתכונים פה, הייתה זו הפעם הראשונה בחיי שהכנתי ריבועים מבצק פריך. תאמינו לי שהריבועים הזהובים כל כך שווים את ההתעסקות (הקצרה יש לציין). אני באמת מבינה מדוע המתכון הזה ממשיך להתקיים עוד בימינו.
בנוסף ניתן להכין אותן מכל פרי שתרצו, תותים, אפרסקים לבנים/צהובים, משמשמשים, שזיפים וכל העולה על דמיונכם.
נסו ותהנו כל כך!

להמשך המתכון

יום שבת, 13 במאי 2017

קאפקייקס בננה עם ציפוי של קרם גבינת שמנת



טוב, אז חזרנו לאהבתי הראשונה והיא הקאפקייקס. אצלי במשפחה ואצל חברי ישנה חלוקה ברורה. ישנם את אוהבי הקרמים/ מוסים/ כל מה שלא נחשב לבצק, וישנם את אוהבי העוגות הכבדות, אלו הנגיסות שמרגישים כל ביס כ"ביס". אני שייכת לאוהבי העוגות הכבדות. אך כדי ליצור שלום בית בין שני המחנות הללו אני לעיתים מנסה לאחד את שניהם לכדי עוגה אחת. פה נכנס הקאפקייקס. מצד אחד הוא עוגה טעימה-בחושה כזו שתספק את אוהבי העוגות ה"בצקיות" ומצד שני עם תלולית של קרם גדולה כזו שתספק את אוהבי המוסים.
הקאפקייקס הנ"ל נולדו מתוך שני מרכים עיקריים:
1. להביא לכם מתכון נוסף עם גבינה לקראת שבועות, אך משהו לא שגרתי.
2. לנצל את הבננות המסכנות שאם הייתי מחכה עוד יום לא הייתי יכולה להצי אותן.
ומכאן שתפסתי שתי ציפורים במכה אחת.
אז אני מקווה שתעשו אותם ותבינו כמה קלים, טעימים ומתאימים לכל מאורע.

להמשך המתכון

יום שישי, 5 במאי 2017

עוגת גבינה אפויה קלאסית


טוב בגדול זה היה שבוע לא עמוס במיוחד. רק ישבתי על עבודה להגשה ולימודים לבוחן שיש בקרוב ולא זזתי יותר מידי.. הנופים שראית גם הם לא היו חדשניים במיוחד .. לפטופ סיכומים ואותיות. חיים של סטודנטית ממוצעת הייתי אומרת.
ולמרות כל זאת שבועות עוד מעט מגיע ואיזה כייף:) זה החג האהוב עליי ביותר כי אני פשוט מאוהבת באוכל חלבי למשל פסטה עם רוטב שמנת יאמייי בלינצ'סים (אשכנזיה משהו) ועוגות גבינה. כל הדברים האהובים עליי בארוחה אחת.. מה אני יאמר לכם אושר בהתגלמותו!
אז לכבוד שבועות הכנתי את העוגה הכי אבל הכי ישראלית, טעימה ומרשימה שאין אחד נראה לי שלא יאהב אותה הלא היא עוגת גבינה אפויה גבוהה.

להמשך המתכון

יום שבת, 29 באפריל 2017

עוגיות קקאו נהדרות במילוי ממרחית חלב


אז אחרי יציאת מיצרים אמורה להגיע השלווה לא? אז ככה גם במציאות אחרי שעמלתי ועבדתי על העוגות של פסח בא לי משהו קל, כזה שאפשר לחטוף כשיוצאים מהבית ולא צריך לחתוך לפרוסות, כזה שיספק את החשק שלי למתוקים במהירות אך בו בעת קל להכנה. העוגיות שהכנתי מאגדות בתוכן את כל הבקשות הללו. הן שוקולדיות ונהדרות, ואין קלות מהן להכנה! עשיית בצק קקאו פריך במיקסר והי הופ  בשתי שניות נקרוץ נאפה ונרכיב.
המילוי הוא "ממרחית- ממרח חלב של עלית". הממרח הזה הוא אהוב עליי עוד מימי ילדותי, אני אוהבת אותו בתוך עוגות, עוגיות ואפילו סתם בתוך סנדוויץ' (אל תצחקו עלי). בכל זאת, אם אינכם מתחברים אליו אפשר למלא בכל מילוי שעולה על דעתכם, על אף שהשידוך בין המילוי הנ"ל לבין עוגיית הקקאו מושלם בעיני הן מבחינת הצבעים והן מבחינת הטעמים.
אז יאללה רוצו לעבודה.

להמשך המתכון

יום שבת, 22 באפריל 2017

פאי תפוחים טעיםםםםםם



אני חייבת להצהיר ולומר קבל עם ועדה שאני מכורה לתפוחים בזמן האחרון. אוכלת כל יום לפחות אחד (עדיף מסוג פינק ליידי) ודוחפת לעוגות מתי שרק יכולה. האמת, שהרבה זמן יש לי דגדוג מציק בידיים לאפות פאי תפוחים אבל כזה נוסטלגי של פעם. הכוונה ל"כזה של פעם" היא: הר של תפוחים נימוחים, דפנות גבוהות ועבות (בניגוד לטארטים של היום שהשוליים כמה שיותר דקים) ובעל כיסוי שתי וערב. פשוט נהדר


להמשך המתכון

יום שבת, 15 באפריל 2017

רולדה מושלמת של ריבת חלב וקצפת- כשל"פ


סוף החג הגיע, קצת באסה כי זה אומר שהחופשה הארוכה והנעימה לקראת סיום. צריך לנצל כל רגע להנאה, בילויים , עבודה ובעיקר משפחה. 
לקראת הערב החג השני הכנתי רולדת ריבת חלב. כמה נוסטלגי ככה כייף.
 הרולדה היא הכי נוסטלגית שיש וחשבתי שאין יותר מתאימה ממנה לפסח בייחוד וחוגגים אותו עם משפחה קרובה כי גם המשפחה היא מערכת יחסים נוסטלגית רבת שנים.
מילוי הרולדה מורכב משכבה עדינה של ריבת חלב, קצפת ריבת חלב, וציפוי של קצפת נקייה. לוקח בדיוק שעה להכינה.
הרולדה במתכונה המקורי עשויה מקורנפלור אך סבתי (מהצד האשכנזי) איננה אוכלת קטניות ולכן עשיתי ניסוי והמרתי את הקורנפלור בקמח תפוחי אדמה. האמת, שיצא לא  רע והרי התוצאה לפניכם.

להמשך המתכון

יום ראשון, 9 באפריל 2017

אביב הגיע פסח בא ואיתם עוגת מוס תותים ואינסרט של מוס פיסטוק כשל"פ


יום בודד לפני ערב פסח.. כן כן יום בודד אני מעלה את העוגה הזו. זה מטורף מה שהולך באוויר, מנסים להספיק את כל ההכנות לחג + כל הלימודים והדברים שמסביב. אני באמת מרגישה שיש אלף ואחת משימות. אבל הכל טוב וזה נחמד שישנם ימים עמוסים ולא נמצאים בבטלה אלא בסיפוק.
העוגה הזו היא ההוכחה לכך! היא נהדרת, עדינה בטעמיה ונמסה בפה. העוגה מכילה מוס חיצוני של תותים ומוס פנימי הקרוי אינסרט של מוס פיסטוק. כל אלו יושבים על בסיס של דקואז פיסטוק ועם קישוט עליון של קצפת, תותים וג'לי תותים.
כמה יפה ככה טעימה, מבטיחה!
זו למעשה הפעם השנייה שאני מכינה אותה, הפעם הראשונה הייתה הייתה בשנה שעברה ושם נרשמה התלהבות גדולה ומכאן שבחרתי לשחזר אותה שוב ולכמובן לשתף אתכם במתכון כי איך אפשר לא להעלות עוגה כזו מהממת.
אז שיהיה לכם ולי חג שמח וכשר :)

יום שבת, 1 באפריל 2017

חיסול חמץ! עוגת וניל אוכמניות ושקדים



אז פסח מתקרב, בעוד כשבוע וחצי ואני צריכה להוציא את כל החמץ מהבית. אין פתרון יותר מושלם מלהכין עוגות עוגות ועוד עוגות עד טיפת הקמח האחרונה ולחסל אותן לפני שהחג נכנס.. בכל אופן זו הדרך שלי.
ראיתי ביוטיוב שהאמריקאים אוהבים לשלב דובדבנים ושקדים מסיבה כלשהי.. ממש רציתי להכין את העוגה כמו שהיא בצורתה הקלאסית עם דובדבנים אך מה לעשות שאני גרה בישראל ועונת הדובדבנים עדיין לא הגיעה. בעוד כמה שבועות נוכל לראות אותן בשווקים. בינתיים היו לי אוכמניות במקרר וחשבתי לעצמי שניתן להחליף את הדובדבנים באוכמניות וזה ייצא אפילו עוד יותר טעים מהמקור (זה אכן יצא טעים מאוד :)).
העוגה עצמה רכה מאוד והחלק העליון קריספי ונגיס מהשקדים שנקלו בתנור בעת אפיית העוגה.
עוגה שמתאימה לכל שעה ביום יחד עם כוס תה חם.

להמשך המתכון

יום שבת, 25 במרץ 2017

snow Ball- קאפקייקס קוקוס בציפוי דיפלומט קוקוס


היי כולם, עבר זמן מה מאז פרסמתי פה.. לא מעט אבל גם לא יותר מידי.
פייר שהתגעגעתי. סוף סוף  אני חורת אל השגרה, תאמינו לי שלפעמים שגרה זה דבר מבורך. נעים לקום בבוקר לדעת לאן פניך מועדות, בלי לחצים מיותרים של מבחנים וכל הנלווה לסטודנט ממוצע.

להמשך המתכון

יום שני, 13 במרץ 2017

גבינה פירורים קלאסית- הכי טובה שטעמתם



לאבא שלי יש יום הולדת היום הידד!!! מה אני יכולה לאחל לו? שימשיך להיות כזה אבא מתחשב, אבא שמעניק הזדמנויות להתפתחויות, אבא מכיל והכי חשוב אבא אוהב ורואים את האהבה הזו!! בריאות כמובן, שמחה וצחוק, נחת וים אהבה. אוהבת אותך מאוד וגם העוגה הזו היא עוגה מהלב. אבא שלי מצד אחד מתעסק עם הקונדיטורים הגדולים במדינה ומצד שני לא ממש אוהב לאכול את המודרניזציה שהם מפיקים (פרט לככמה טעימים במיוחד :)). הוא אוהב את הקלאסיקות המוכרות ביניהן פאי תפוחים עם גלידת וניל ועוגות גבינה על כל סוגיהן. אני החלטתי להכין לו עוגת גבינה פירורים. אך בעוגת הגבינה הזו אין קמצוץ אחד של אינסטנט פודינג וניל... אלא זה מוס גבינה שמתמוגג בפה וכמה טעים.. מיותר לציין שהפירורים והתחתית מתוצרת עצמית.
תנסו להכין אותה ולא תוכלו לחזור לגרסה של זו עם האינסטנט.

להמשך המתכון


יום חמישי, 2 במרץ 2017

אזני המן מושלמות !!


כמה כייף לי כך בלי שום סיבה, הייתי אתמול עם משפחתו של החבר וראיתי את הפיץ החדש שנולד לאחותו והוא כזה מהמם, מי ידע שיצור כזה קטן מביא כל כך הרבה אושר. ובמעבר חד אתמול הגשתי עבודה שממש פחדתי ממנה, אני לא יודעת אם נרגעתי או לא כי אם הייתי מודאגת מהכנתה של העבודה כעת אני מודאגת מהציון שאקבל עליה וחוות דעתה של המרצה, בכל אופן נתתי את כל כולי אז אני צריכה להיות שלמה עם זה. יהיה מצוין.
לאחר הגשת העבודה התפנה לי קצת זמן פנוי וכולם העלו אזני המן שהכינו וגם אני התמלאתי ברצון להכין כאלו לנוכח המראות היפים הללו. במתכון שפיתחתי הוספתי כפית תמצית וניל מה שמנחיל ריח נהדר לבצק של האזני המן וטעם עדין של וניל. בכל אופן כדאי לכם לנסות כי הן פשוט נ-ה-ד-ר-ו-ת.

יום ראשון, 26 בפברואר 2017

מוס אישי של קפה ושוקולד לבן על בסיס בראוניז



אז כרגע הייתי אמורה להיות בסוף תקופת המבחנים שלי, אך עקב שתי טעויות קטנות נוצרו שני מועדי ב' שדחו את סיום תקופת המבחנים ואת הרגשת החופש, ותחושת מלנכוליה ולחץ מציפים אותי.. התגבשות של דברים, מבחנים, עבודות, לעמוד בציפיות של  גורמים חיצוניים כדי להרגיש שאיני שונה מהשאר. זה קשה אבל זה אפשרי אני כל הזמן מזכירה לעצמי ומנסה ליצור מוטיבציה להמשך הדרך. לקום כבר חודש  שלם ולגרור את עצמך ללפטופ זה מבאס.. בא לי לצאת החוצה אל הימים החמים והנעימים שפוקדים אותנו. בנוסף העוגות שהכנתי גם הן מעידות על ההרגשה שלי. הן טעימות בטירוף אבל אני כנה אתכם ואומרת לכם הגלסאז' איננו יצא לי מושלם. אני לומדת תוך כדי עבודה כיצד להתנהג איתו וצוברת ניסיון. אני לא יודעת מתי מצאתי את הזמן להכין אותם אבל ההרגשה היא שכאשר בעודי כותבת את הפוסט הנ"ל אני מבזבזת זמן ללמידה, ושוב אני מזכירה לעצמי שאי אפשר כל הזמן ללמוד, צריך לשלב ולסנכרן בין החיים עצמם ללימודים אחרת איזה טעם יש לחיים? 
אני מתעוררת בבוקר שותה לפעמים תה ולפעמים קפה ואוכלת חצי מהקינוח האישי והמהמם הזה..פנים הקינוח כל כך טעים ועדין הן במרקם והן בטעם, דבר שנותן לי כוח להמשך היום כדאי לכם לנסות.

להמשך המתכון

יום רביעי, 15 בפברואר 2017

עוגות שמרים אישיות במילוי ממרח תמרים


פיספסתי את ט"ו בשבט קצת באסה... אבל לגמרי משלימה פערים עם החמודות שבתמונות שמפיצות ריח מדהים בבית,
ריח של שמרים תמרים וקצת נחת. גם יום האהבה היה אתמול והחבר הנסיך שלי ששמו חן קנה לי מתנה מהממת וכזו כייפית. אז עם הרגשה נעימה שכזו בלב כייף לפתוח את היום עם עוגות שמרים והפעם בגרסה אישית. אין יותר מידי מה להרחיב בנוגע אליהן. אותו הבצק הנעים והרב תכליתי שמשמש אותי כבר שנים רבות וגם הפעם, המלית שמשתנה לה והפעם ממרח תמרים מועשר בקינמון, וכמובן עיצוב חמדמד שכזה.

להמשך המתכון

יום חמישי, 9 בפברואר 2017

"Banana cream pie" - טארט בננה טעים טעים טעים !



אז ככה, כל כך הרבה זמן לא עשיתי טארטים, בערך חצי שנה ובאמת שזה כל כך קל. בצק פריך שלוקח 10 דקות כולל השקילה של החומרים. מה שלוקח הרבה זמן (יחסית) זה הקירור של הבצק והפטיסייר.
חוץ מזה שהייתי חייבת להכין משהו שנחשב מסובך שנמצא בניגוד גמור לז'אנר הבחושות. אתם ראיתם את הבלוג לאחרונה?! מלא עוגות בחושות ודברים קלילים וחמדמדים, לא שיש בזה משהו רע, אבל אני צריכה להפגין את כישורי גם במאפים טיפה יותר מסובכים. מה שמביא אותי לטארט הנפלא הזה שמכיל שכבה דקיקה של ריבת חלב, מעל מסודרות פרוסות בננה, מעל שכבה שמנמנה של קרם פטיסייר, ולבסוף ציפוי של גנאש שוקולד. שלמות בביס אחד.. ולמי שלוקח סיכונים אל מעבר לבחושות רוצו להכין.

להמשך המתכון

יום שלישי, 31 בינואר 2017

עוגת תפוזים חורפית



זה נדמה כי אנו שרויים בחורף מאז ומעולם. למען האמת אני כמעט ולא זוכרת איך נראה הקיץ, איך מרגיש התחושה של חום, גופייה קצרה, כפכפים וארטיק שנוזל. גם הפירות שנמצאים כבר זמן ממושך בחנויות אינם מתחלפים ומתחיל געגוע לפירות הקיץ..אני חייבת להודות כי למעשה העוגות האהובות עליי הן עוגות פושטיות כאלו ללא ציפוי פאר והדר, כאלו שמפודרות באבקת סוכר מלמעלה בדיוק כמו העוגה הזו. למרות השובע מפירות החורף עדין לא נגעתי בתפוזים ועל כן החלטתי לעשות עוגת תפוזים חמימה וטעימה כזו שכייף לאכול בבוקר, בערב ואף באמצע הלילה למי שגרגרן כמוני :)

יום שבת, 21 בינואר 2017

מאפינס קקאו בציפוי נוטלה


עם יד על הלב שלוקח להכין אותם חצי שעה. הם טעימים, פשוטים, חמודים וניתן לאפות אותם כעוגה אחת גדולה.
הגעתי הביתה מהשבוע העמוס וראיתי שאין עוגה בבית ואצלי מצב כזה לא יכול להתקיים ולכן אפיתי אותם במהירות הבזק. לחטוף בבוקר אחד כזה כשממהרים לעבודה או ללימודים זה מושלם.
מיותר לציין שניתן להכין את המאפינס הללו עם ילדים.

להמשך המתכון

יום שלישי, 17 בינואר 2017

עוגיות בריאות



בריאות! כשאני חושבת על המילה הזו הדבר הראשון שעולה לראשי היא המחשבה שכל דבר שאני מכניסה לגופי, מזינה אותו כך זה יתבטא כלפי חוץ. בעיני בריאות נפשית היא בראש החשיבות. אם תיהיה רגוע, סבלני, תקבל את הסובבים אותך וסובלני כך הרגשות השלווים הללו ימלאו אותך, מה שיגרום לך כמעט במישרין להיות בריא. למעשה זה יותר מהנחה או אמונה, זו ממש מנטרה שאני מנסה להנחיל לעצמי וכך להיות מאושרת.
עוד דבר שאני מאמינה בו שהעוגיות הללו הן אושר בהתגלמותו. הן ממלאות את הצורך בבריאות פיזית בכך שהן מופחתות סוכר (רק 60 גרם סוכר), והן ממלאות את הצורך בבריאות נפשית כאשר אני לא מונעת מעצמי משהו מתוק גם ב"ימי בריאות".

להמשך המתכון

יום שישי, 13 בינואר 2017

סברינה משפחתית מלכותית


באמת שעד לפני כמה שנים בכלל לא אהבתי סברינה. המרקם הרטוב לא ממש עשה לי את זה בלשון המעטה..עד שפגשתי בסברינה של נועם פולונסקי. הוא עושה את הסברינה שלו ממולאת עם קולי פטל באמצע והקצפת מבושמת במי ורדים נוסף על הרום שבעוגה. אין ספק שזה ממש אבל ממש עשה לי את זה.
זהו למעשה סיפור ההתאהבות שלי בסברינה. (למרות שעדיין קצת קשה לי עם מרקמים רטובים ). 
העוגה המשפחתית הזו מיועדת לאבא של חבר שלי שהוא אוהב סברינות גדול בדומה לאימי. יש לו יום הולדת ביום חמישי וחשבתי מה להכין לו קצת שונה מכל השאר והעוגה הזו קפצה לראשי. כמובן שהגרסה המשפחתית קרצה לי והחלטתי לצאת לדרך.

להמשך המתכון

יום רביעי, 4 בינואר 2017

עוגת דבש ואגסים ארומטית


עוד יום ועוד יום נהפכים לשבוע, שבועיים כמעט... שבועיים של שביתה.
אנחנו הסטודנטים מודאגים ממה יביא המחר, מה יהיה מידת הלחץ והדחיפות לסיים את הסמסטר כראוי- כביכול.
אני מנצלת את הימים הללו לעבוד. אני שונאת לשבת בבית בהרגשה של חוסר מיצוי, בזבוז זמן ושמא מחשבות על מה יהיה. אני מעדיפה לעבוד ולהרגיש שלפחות אני מפיקה את המיטב ממה שיש.
לבינתיים הכנתי עוגת דבש אגסים ארומטית נהדרת, כל פרוסה שלה כל כך רכה ונמסה בפה. האגסים נותנים את הלחות לעוגה שגם ככה עסיסית. אני ממליצה בחום על השילוב של דבש ואגסים, שילוב חם ליום קר.