יום רביעי, 28 בדצמבר 2016

עוגיות פיסטוק במילוי גנאש שוקולד מריר


אותה גברת בשינוי אדרת.. בצק החמאה שהפעם הפך את טעמו לפיסטוק והגנאש האלגנטי באמצע ... אין מה לעשות זה שלוב מושלם לימים הקרים שפוקדים אותנו לאחרונה.
העוגיות הן כל כך קלות שאני יכולה להרשות לעצמי להכין אותן באמצע השבוע. למעשה פעם שנייה שיש לנו הסמסטר שביתה, ואם בהתחלה התלהבנו לשמע הבשורה המרגשת של "חופש" היום אנחנו מתחילים להיות מודאגים שמא נצטרך לעשות קורסים חוזרים ..חס וחלילה.
מקווה לטוב.. בינתיים בבית מכינה שיעורים ואופה עוגיות ואם זאת הברירת מחדל אז הכל טוב :)

יום שבת, 24 בדצמבר 2016

חורף באדום לבן- עוגת מוס גבינה עם אינסרט של קרמו פטל


יום חורף מטורף!!! קר לי ! אני כותבת לכם בשעה 15:00 בצהריים אבל אם מסתכלים מבעד לחלון נדמה שהשעה כבר 19:00 בערב לפחות. השמיים כהים וזה גורם לי לרצות להישאר בבית מתחת לשמיכה. אך אני לא יכולה... אני צריכה להמשיך את סדר יומי.. כן סדר יום ביום שבת זה קצת מוזר..אבל זה מה שיש ועם זה אנצח.
היום נר ראשון של חנוכה וזה יוצר קסם באוויר. הנרות החמים שבוערים להם ביום קפוא כמו היום יוצרים הרגשה של נחמה. אני שמה לב שאני ממש פיוטית היום אבל החורף גורם לי להיות כך, כנראה.. או ששמא החוסר בפלאפון נותן את אותותיו. כן אני בלי פלאפון כבר שבוע.. והאמת שלא כל כך רע לי. חוץ מזה שאין לי WAZE וקשה לי להסתדר קצת בכבישים. אבל זה הקושי היחידי, לכל השאר אפשר להתרגל.
העוגה הזו נועדה במקור לחגוג סיבה למסיבה אחרת, (כאמור בפוסט הקודם) אך כנראה זמנה להגיח אל העולם הוא היום והסיבה הפכה להיות חנוכה.
אז במקום סופגניות יש עוגת מוס גבינה עדינה עדינה (הרבה יותר טעימה מכל עוגות הגבינה על בסיס אינסטנט פודינג וניל), במילוי של קרם פטל מתקתק חמצמץ. ממש חגיגה של חורף בפה.

להמשך המתכון

יום חמישי, 22 בדצמבר 2016

שמרים שוקולד


האמת.. שרציתי להעלות מתכון אחר, עוגה אחרת, אחת ששוכבת לה במקפיא שלי ומחכה להזדמנות הנכונה לצאת החוצה.
אבל מה לעשות שכנראה היא עדיין לא רוצה לצאת וההזדמנות עדיין לא הגיעה.
במקומה תופסת את מקומה עוגת שמרים שוקולד שמנוגת לה כמעט ב-180 מעלות מבחינת הטעמים, הטקסטורות, הניחוחות, אופן ההכנה.
זו עוגה של בית נקודה! אחת שעושה טוב בלב. יש לי מבחן והעוגה הזו מרגיעה אותי. כל כך כייף שהיא יוצאת מהתנור שחומה גבוהה ויפה מבריקה ממריחה של ביצה, פשוטה פשוטה וטעימה.
הבצק הוא אותו הבצק שמלווה אותי בכל עוגת שמרים. הפעם המלית השתנתה למלית של שוקולד השחר.

להמשך המתכון

יום רביעי, 7 בדצמבר 2016

מוס שוקולד מושלם! לכבוד SIS



היי לכולם, מה שלומכם? שבוע לא הייתי פה וזה היה קשה. הדגדוג בידיים לאפות הפך לעקצוץ- אין ספק ששבוע זה יותר מידי בשבילי.
אז.. מחר לאחותי יש יום הולדת. הקטנה הזו כבר לא כל כך קטנה והיא תהייה בת 18 אמאלהההה.
זהו גיל מדהים בעיני, ובכלל תקופת הצבא היא תקופה מלאת חוויות יפות ומעצימות שלמעשה אני מגדירה את עצמי כ"עינב שלפני הצבא" ו"עינב של אחרי הצבא". אני מאחלת לאחותי את כל הטוב הטוב שקיים, בריאות, שמחה, צחוק וים של אהבה, לכן, הכנתי את העוגה הכי מושקעת שיכלתי והכי מלאה אהבה כדי שכל ביס שתאכל ימלא את המצברים לשנה החדשה. אוהבת מלא מלא SIS.
עכשיו חשוב לי שתבינו שלא מדובר בסתם מוס שוקולד פושטי, זהו מוס שוקולד נמס בפה כאשר השתמשתי בשוקולד מריר ושוקולד חלב יחדיו כדי שיהיה מתוק בדיוק במידה הנכונה  ומותאם לילדים ולמבוגרים כאחד.

לפני שאתם מתחילים חשוב לי לציין שזוהי עוגה מושקעת, חשוב להכין אותה מהלב, לעקוב לאט על כל שלביה וכמוטבן לאכול כאילו  אין קלוריות :)

יום רביעי, 30 בנובמבר 2016

קאפקייקס תות בננה עם ציפוי של מרנג איטלקי צרוב



התחיל הלחץ רשמית! זה לא אומר שעד עכשיו לא היה לחוץ אבל משהו באוויר של המכללה משדר לחץ... בין אם אלו הבחירות לאגודת הסטודנטים , 2 המבחנים שהולכים ומתקרבים, עוד 4 עבודות שבמקרה החליטו שאר המרצים כי התחשק להם לבחון אותנו במחציתו של הסמסטר על החומר הנלמד בשיעורים, וחס וחלילה לא נשכח את העבודה כי צריך קצת כסף לכיס ומה עם חיי חברה?! הצילווווווו 
אז בזמנים כאלו אני אומרת לעצמי לנשום, להירגע והשיטה הכי טובה לפי דעתי להתמודד עם דברים כאלו זה לעשות רשימה. כן, רשימה של משימות ומטלות. כשמסיימים מטלה והיא מאחורי אני מסמנת וי ותחושת הקלה מתגנבת לה לאט לאט ככל שהרשימה נצבעת בוויים.
אז כרגע אני בתחילת הרשימה שלי ואין אפילו וי אחד :( אבל אני עדיין אופטימית. 
היום זה היום חופש שלי ואף אחד לא ייקח לי אותו (לפחות לשעות הבוקר)... והיום החלטתי שאני מכינה משהו מתאים למזג אוויר המטורף הזה שהולך בחוץ ומתאים לתחושות שלי וזה קאפקייקס תות בננה עם ציפוי של מרנג איטלקי צרוב.
בעבר כבר דיברתי אתכם על הכבוד והאהבה שאני רוכשת לקאפקייקס ולאלו במיוחד מיכיוון שהם כל כך יפים וטעימים לא פחות בכל קינוח צרפתי מפונפן אחר.
אז רוצו למטבח ותתחילו בהכנות.

להמשך המתכון

יום רביעי, 23 בנובמבר 2016

עוגיות ספירלה שוקולד קפה וניל


האמת, שאין לי כל כך מה להוסיף לגבי העוגיות האלו הן ממש קלות להכנה, טעימות ובעיקר יפות מאוד. לי לקח בידיוק חצי שעה להכין אותן. זה קצת מבאס אותי שאני מעלה מתכונים שהם בעיקר קלים להכנה ולא איזו עוגת רב שכבות מטורפת.. אבל לפעמים צריך לזרם עם החיים ואם יש לי יום אחד בשבוע להכין קינוחים שיעורי בית ללמוד למבחנים וכו' אז זו התוצאה. והאמת שזו תוצאה לא רעה בכלל.
בסה"כ אלו עוגיות חמאה נהדרות בהן טעם הקפה והקקאו עדינים וכיפים. למעשה אני לקחתי את המתכון הבסיסי שלי לעוגיות חמאה והלבשתי עליו את התוספות של הקקאו והקפה. אז בואו ניגש לעבודה:

יום רביעי, 16 בנובמבר 2016

קאפקייקס תפוחים ממכרים



בגרות. היום אני אדבר על בגרות. כלומר, אני לא רוצה לשעמם אותכם או משהו כזה אבל בשבוע האחרון אני מרגישה בוגרת מתמיד. מתי אתם הרגשתם בוגרים באופן ניכר שכזה? הנושא הזה כבד קצת .. אבל כך גם אני מרגישה ברגע זה בעודי כותבת לכם.
אני אשתף אותכם בכך שתחילתו של השבוע האחרון היה קשה מנשוא. בין אם זה התעסקות בעניינים כספיים או משפחתיים או לימודיים או חברתיים והלחץ שחל עלי לשלב בין כולם. יש לי נטייה לקחת כל דבר קשה מידי.. אני יודעת,  אבל באמת שהניסיון ליצור הרמוניה קשה מתמיד ואף דורש ויתורים. ויתור על העצמי מה שנקרא. ולא רק עניין השילוב מעסיק אותי, אלא גם מיתוסים שמתנפצים לי מול העיניים. אלו שחינכו אותי על פיהם כמו "והם חיו באושר ואושר עד עצם היום הזה" או "תואר ועצם הלימודים אליו הוא האושר בהתגלמותו" . וכן אני מודה ומתוודה שקשה לי עם החינוך הזה, ושלא תבינו אותי לא נכון אני מאוד אוהבת את השלב בחיים שאני נמצאת בו כעת אבל לא ככה חשבתי שיראו הדברים. 
אני לא רוצה להכניס אותכם לדאון או משהו כזה ובטח לא את עצמי אז הכנתי את הקאפקייקס המתוקים האלו שקראו אליי מהמסך. ראיתי אותם לראשונה באינסטגרם והחלטתי שאני חייבת להכין כאלו ולו רק מהסיבה שצורתם וטעמם מצדיקים את קיומו של הבלוג שלי.  
אני לא נוטה להשתמש בצבעי מאכל ובטח שלא בכמות כזו אבל הפעם חרגתי ממנהגי וזרמתי עם זה :). 
הקאפקייקס עצמם הם קאפקייקס תפוחים טעימים ועדינים עם ציפוי של קרם גבינת שמנת תאמינו לי שאם תכינו אותם אתם תתמכרו!!!

להמשך המתכון

יום שישי, 11 בנובמבר 2016

עוגת מוס גבינה וחמאת בוטנים



אז מה אתם אומרים על חמאת בוטנים?! זאת שאלה די קשה לאור המצב שהקהל הישראלי פחות מתחבר אליו בהשוואה לאמריקאים שדוחפים חמאת בוטנים כמעט לכל הבא ליד.
למעשה אני חייבת להודות באשמה ואל תגרמו לי להצטער על כך, זאת הפעם הראשונה ששילבתי חמאת בוטנים בקינוח.
זהו אמרתי זאת! אבן נגולה מליבי.
אז דעתי על חמאת בוטנים היא שלא משנה באיזו צורה אוכל אותה: מוס, עוגייה, עוגה בחושה זה ייתן לי קונוטציה לבמבה.
החטיף האהוב עלינו הוא הבמבה. ולכן כשאני אוכלת קינוח עם חמאת בוטים כלעצמו ללא שום תוספת זה מרגיש לי כאילו אני אוכלת במבה..והאמת, לא בא לי על זה ממש.
למרות כל זאת בער לי להכניס חידוש למטבח שלי והחידוש הגיע בתצורת חמאת הבוטנים אבל בזכות שילובה עם גבינה נוצרה תערובת הרמונית, מתוקה, מלוחה, טעימה שאי אפשר להתנגד לעוד ביס

להמשך המתכון

יום רביעי, 9 בנובמבר 2016

עוגיות שוקולד צ'יפס


עברתי המון בשבוע שהיה, בו לא כתבתי או העליתי פוסטים חדשים מפאת הזמן הקצוב.
לאחרונה אני מרגישה ש- 24 שעות ביממה הן אינן מספיקות ואני צריכה עוד כמה שעות "זמינות לי בכיס לעצמי".
אני מרגישה שבשנה ב' העליתי הילוך, בין אם זה במספר שעות הלימוד שהלך ותפח, בין אם זה ימי העבודה שהוכפלו ובין אם זה בבחירת המתכונים שלי. אל תבינו אותי לא נכון, אינני מתלוננת מכיוון שההרגשה של מצוי החיים עד תומם טמונה בי, אך בימים עמוסים במיוחד עולה הצורך ברוגע ובסתם יום חופש כמו היום.
כל כך כייף לקום מיקיצה טבעית, ללכת לסופר לקנות את החומרים למאפה השבועי ולהתחיל לאפות. פשוטו כמשמעו.
בהתאם לשגרה החדשה שלי בחירת המתכונים שלי נעשית באופן שונה. באמצע השבוע אעדיף לבצע מכונים פשוטים, קצרים, אך עדיין טעימים במיוחד כמו עוגיות השוקולד צ'יפס הללו.

להמשך המתכון

יום חמישי, 3 בנובמבר 2016

בחושה הדרים


טוב, אז רציתי לספר לכם על השבוע הראשון בשנה ב' במכללה ואיך כל זה מתקשר להכנת העוגה הספציפית הזו.
אך לפני כל זה אומר שלמדתי לקח חשוב מהשתלשלות האירועים והוא "החיפזון מן השטן".
עכשיו אסביר לכם למה דווקא הלקח הנ"ל. 

יום שני, 31 באוקטובר 2016

אלפחורס


אלפחורס.. מה אני יכולה לומר על העוגייה המושלמת הזו, מלבד העובדה שהיא באמת מושלמת כל כך. 
נשמע קצת כמו תחילתה של ברכת יום הולדת. אך העובדה שמדברת בזכות עצמה היא שזו העוגייה הכי אהובה על אנשי העולם. ישנם ווריאציות שונות על העוגייה המדוברת בדמות עוגות טארטים וכו'. 
למעשה זוהי עוגייה כל כך קלה להכנה שאולי בשל כך היא זוכה לאהדה גדולה.

להמשך המתכון

יום שלישי, 25 באוקטובר 2016

נשיקות מפוספסות



לא יודעת מה אתכם אבל מצב המקפיא שלי בכי רע עם כל החלבונים הקפואים שנותרו יתומים מן החלמונים.
לא צוחקת בכלל שאומר כי בהערכה גסה ישנם כ-20 חלבונים שנותרו ללא שימוש... מפה לשם אמרתי לעצמי או שאני זורקת אותם או שאני מוצאת להם תפקיד מעניין שכזה במטבח שלי. 
אז ישנן כמה אפשרויות שסימנתי לעצמי, מקרונים (כמעט מובן מאליו), פבלובה ונשיקות.
לפני שאני אופה משהו, כל דבר, אני אוהבת לבצע מחקר קטן ולראות מתכונים ביוטיוב העוסקים בדבר שברצוני להכין.
אם יש אני קוראת כתבות בעניין ומנסה עד כמה שאפשר למזער נזקים. למה אני מספרת לכם את זה?  מכיוון שנתקלתי בנשיקות המופלאות הללו, שזמן ההכנה לוקח בדיוק 2 דקות אך הן נראות כל כך מושקעות.

להמשך המתכון

יום שישי, 21 באוקטובר 2016

עוגת גזר


היי חברים!! היום בחרתי לאפות עוגת גזר לכבוד השבת. 
בדרך כלל אני מתחילה בסיפור כלשהו המתאר את השתלשלות האירועים בדרך להכנת העוגה, מה שיצר את החשק או את המוזה לכיוון העוגה הנבחרת. אך הפעם אין כזה.
למעשה עוגת הגזר הזו זהו מתכון שהולך איתי שנים, הכנתי אותו אינספור פעמים בצורות שונות: אינגליש קייק, מאפינס, קאפקייקס (עם ציפוי של גבינת שמנת כמו האמריקאים) והפעם בתבנית קוגלהוף.
העוגה הזו היא כל כך רב גונית ואין מישהו שלא אוהב אותה באחריות!!

להמשך המתכון

יום ראשון, 16 באוקטובר 2016

עוגת השוקולד האולטימטיבת



קוראים יקרים! אני נרגשת להודיע שהגעתי לעוגת שוקולד מטריפת החושים האולטימטיבית!
נכון שבשנים האחרונות קיים טרנד של קישוט עוגות יום הולדת עם חטיפים כמו קליק, פסק זמן, קינדר בואנו וכדומה.
ממני לא מצפים להכין עוגת שכאלו ואם אני אכין ירימו גבה,  על הפשטות הטמונה בהכנתה.
על כך אני מוחה מכיוון שגם לי בא להכין עוגה מושחתת ומקושטת שכזו.
מכאן עלה לי רעיון של שימוש בחטיפים כאלו (אני בחרתי בקליק עם האריזה האדומה) תוך שמירה על מראה אלגנטי כזה שישאיר פיות פעורים מכל עבר.

להמשך המתכון

יום שבת, 8 באוקטובר 2016

עוגיות סנדוויץ' קינמון ושוקולד לבן


אני שואלת את עצמי אם גם אתם מרגישים את תחילתו של החורף למרות הימים החמים ששררו לאחרונה?
אני נמצאת בסופה של חופשת  הקיץ המדהימה שהייתה לי, צוברת כוחות חדשים לקראת השנה השנייה והחשובה של התואר.
חלק מההכנות תמונות ב"חיזוק הכיס". כלומר,  הזמן בו לא הייתה בידי האפשרות לעבור ולהרוויח משכורת כמו שצריך מתוגמל בחופשת הקיץ בו עובדים מיציאת החמה ועד צאת הנשמה. ואכן ישנם ימים בהם אני קמה ב- 5:30 בבוקר כדי לנסוע לעבודה. בשעות אלו קררר בחוץ ומגלים את בואו של החורף. פתאום העצים ליד הבית שלי מתמלאים בקלמנטינות כתומות ואני מגלה שאני צריכה להצטייד בעליונית שתחמם אותי בשעות המוקדמות.
מכאן אני ממשיכה לתבלין שאולי הכי מחמם ומנחם של החורף -הקינמון-.
הכנתי עוגיות קינמון מלאות בגנאש שוקולד לבן, כאלו שאפשר להכין ולאכול במהירות לפני שהולכים לעבודה ומעניקים חמימות בגוף.
כדאי לכם להכין ולהתחמם כמוני.

להמשך המתכון

יום שלישי, 4 באוקטובר 2016

פבלובות מושלמות ב-4 חומרים בלבד!


רבות הארוחות בזמן מועט- ממש טירוף. מה בכך שהחלק הקשור בקינוחים נופל עלי. אי אפשר באמת לקרוא לזה "נופל" מכיוון שבשורה התחתונה הדבר האהוב עלי בעולם זה לאפות, אך צריך לאפות כל כך הרבה בזמן קצוב ולכן הפבלובות הן פתרון מושלם לאירוע. הן ממש קלות להכנה. צריך רק ארבעה חומרים ולהישמע לחוקים

להמשך המתכון

יום חמישי, 29 בספטמבר 2016

פחזניות קראמבל אדומות במילוי קרם דיפלומט דבש


ראש השנה בפתח ומה זה אומר? שצריך איכשהו לשלב בקינוחים שלנו דבש/ תפוחים/ רימונים וכו'. למען האמת קשה לי קצת עם ההתחקות הזו אחר החגים ועונות השנה בניסיון להתאים את עצמי. אך חשבתי כי מי שקורא את הבלוג שלי מחפש מתכונים שאכן קשורים לחג ראש השנה ומהסיבה הזאת עלי להתאמץ ולהכין קינוח שמתכתב עם הנ"ל. אך אני לא רוצה להכין עוגת דבש פשוטה כי קצת מאסתי בעוגות הדבש, אני רוצה להכין קינוח שמשלב בתוכו דבש באופן שונה.
חשבתי וחשבתי וחשבתי.... ולבסוף עלה רעיון מנצח: קרם דיפלומט דבש, ופחזניות שמצד אחד מזכירות תפוח, ומצד שני המראה המתפורר של הבצק הפריך מזכיר לי בכל אופן גרגירי רימון- כך שילבתי את שלושתם.
ההחלטה התקבלה להכין פחזניות קראמבל אדומות במילוי קרם דיפלומט דבש.


להמשך המתכון

יום שני, 26 בספטמבר 2016

עוגיות טביעת אצבע קקאו עם מלית של קרמל מלוח


אני לא אשקר. עוברים עלי ימים קשים בימים אלו, רגשות מעורבים ומסעירים בניסיון קבלת החלטות.
אולי הדבר היחיד שמרגיע אותי זו אפייה- היא התרפיה שלי ללחצים.
כשאני אופה את העוגיות הללו כל הבית מתמלא בריח של קקאו ריח של נחמה מרגיע.


להמשך המתכון

יום שלישי, 20 בספטמבר 2016

קאפקייקס דבש


ראשית, לפני הכל, אני חייבת למחות בתוקף נגד הזלזול שיש כלפיי הקאפקייקס בעולם הקונדטוריה.
אז מה אם זו נחשבת קונדיטוריה אמריקאית ולא צרפתית. 
בעיני לקאפקייקס צריך להיות מקום של כבוד והוא יכול להיראות מוקפד ואלגנטי לא פחות מאשר כל טארט אחר.
את הקאפיקייקס ניתן להתאים לכל טעם ווריאציה שאנו רוצים וזו הסיבה שהוא כל כך נהדר בעיני.
מי לא אוהב עוגה בחושה עם קצת קרם למעלה?! במילה אחת טעיםםםם!

להמשך המתכון

יום שבת, 17 בספטמבר 2016

עוגיות לינצר


אין אדם שלא מכיר את העוגיות הללו - עוגיות לינצר. אנחנו ממציאים להן שמות רבים כמו עוגיות ריבה וכו'.
למעשה עוגיות ליצר מקורן במטבח האוסטרי כאשר טורט לינצר הוא המקור, כלומר התוצר הראשוני וממנו נשאבה ההשראה לייצור עוגיות שכאלו.
אי אפשר להתכחש לטעמן, המדהים שילוב של אבקת סוכר מתוקה עם ריבה וחמאה נראה לי שזה הביס המושלם.

להמשך המתכון

יום שלישי, 13 בספטמבר 2016

עוגת אננס הפוכה - קלסיקה אמריקאית



כבר מתחילים להרגיש את סוף הקיץ. הלחות יורדת, בערבים כבר נהייה קריר ונעים מה שמסמן על בואו של הסתיו שמתחיל ממש עוד מעט. אני לא יודעת מה יש באוויר שמסמן לי התחלה חדשה מן תחושת אופטימיות שכזו. שנת הלימודים בבתי הספר התחילה ושנת הלימודים שלי (בהיותי סטודנטית) מתחילה עוד חודש וחצי פחות או יותר. בינתיים אני מנצלת את הזמן לנוח וגם לעבוד כמה שיותר בכדי לפצות על הזמן שבו לא עבדתי בשנת הלימודים מפאת חוסר הזמן.
העוגה שבחרתי להכין אותה היא עוגה ממש מנחמת. כזו שמכילה בתוכה רגשות ואהבה. עוגה שהכנתי פעמים רבות לכל אורח חיי ומזכירה לי סיטואציות וזמנים שונים. לכן היא מיוחדת בעיני.
מה בכך שהעוגה הזו היא לא עוגת אננס הפוכה פושטית מכיוון שהיא משלבת בתוך הבלילה עצמה המוווןןןן מחית אננס.
כלומר- עוגת פעמיים אננס :).


להמשך המתכון

יום שישי, 9 בספטמבר 2016

כדורי נוטלה + כדורי שוקולד לבן


כדורי שוקולד, או בעצם כדורי נוטלה- זה כבר נשמע טוב יותר. קלאסיקה ישראלית אמיתית.
אין ילד שלא מכיר כדורי שוקולד וגם אין מבוגר שלא אכל כאלו בילדותו וחושק בהם עוד היום.
השאלה היא האם אתם מכירים כדורי שוקולד לבן?

להמשך המתכון

יום רביעי, 7 בספטמבר 2016

המלבי של הרצל


אין לי ספק, זהו המלבי הטוב ביותר שטעמתי!
הכל התחיל כשהלכתי לארוחת ערב משפחתית, כמובן שאני כל הערב מחכה לרגע בו יגישו את הקינוחים.
המלבי המהמם הזה הוגש שם עם עוד כמה קינוחים שהחווירו לידו.
כשטעמתי אותו הבנתי שאני חייבת את המתכון, להכין אותו בעצמי וכך היה

להמשך המתכון

יום שישי, 2 בספטמבר 2016

שששש.. הם תופחים


הנה הם באים השמרים ואיזה כיף! למעשה העוגה האהובה עליי מכולן זו עוגת שמרים. הבצק הנעים והרב תכליתי ניתן לשלבו בעצם כמעט עם כל טעם שרק נרצה ושלא נדבר על הריח שמתפזר בבית.

להמשך המתכון

יום שלישי, 30 באוגוסט 2016

חמאה אהובתי



חמאה, רק המילה הזו היא מילה יפה. החמאה היא הראשונה מבין כל מרכיבי הקונדיטוריה שנמצאת בראש החשיבות.
זו למעשה מוסיפה כל כך הרבה מבחינת טעם ומרקם עד כדי כך שצריך לכתוב שיר הלל לחמאה. לפעמים אני באמת לא מבינה איך אפשר להשתמש במרגרינה (יש שיאמרו כי זו מילת גנאי!)
חשבתי באיזה מאפה אוכל להרגיש את טעם החמאה בצורה מובהקת.. ואיך לא בעוגיות חמאה.

להמשך המתכון

יום שישי, 26 באוגוסט 2016

סטיקי טופי פודינג- גרסת המאפינס



אם יכולנו לשנות דברים על פיהם, זאת לפי מצבי רוחנו או החשקים שלנו בטוח היינו עושים זאת. 
למשל החשק לחזור להיות ילדים נטולי אחריות או החשק שהזמן יעצור ברגע מסוים בחיים בניסיון לשחזר אותו, או למשל החשק שהחורף יחזור והחום המייגע יעלם.
אי אפשר לומר שאיני אוהבת קיץ, אני אוהבת אותו מאוד אבל לחום שהולך ומתגבר בימים אלו אין סיבה מוצדקת ופתאום מתגנבת אליי הרגשת הגעגוע לחורף. געגוע לשבת מתחת לפוך עם כוס תה או שוקו רותחים בזמן שיורד גשם בחוץ.
הפתרון האולטימטיבי לגעגוע הנ"ל הוא להכין את אותם הדברים שגורמים לי הרגשת חורף כמו "סטיקי טופי פודינג".

להמשך המתכון

יום שלישי, 23 באוגוסט 2016

טארט תפוחים ומוס גבינה - בראשית התפוח


איזה כיף הפוסט הראשון בבלוג שלי!
אתם זוכרים את הפעמים שבהן עשיתם משהו בפעם הראשונה? הזיכרון הראשון שלי ממשהו מסוים.. הרגשת ההתרגשות והפחד שמציפה את הגוף בו זמנית. אז כזו למעשה אני חווה עכשיו כשאני מפרסמת את הפוסט הראשון שלי ומקווה שהוא יהיה הראשון מיני רבים.

להמשך המתכון