יום שלישי, 31 בינואר 2017

עוגת תפוזים חורפית



זה נדמה כי אנו שרויים בחורף מאז ומעולם. למען האמת אני כמעט ולא זוכרת איך נראה הקיץ, איך מרגיש התחושה של חום, גופייה קצרה, כפכפים וארטיק שנוזל. גם הפירות שנמצאים כבר זמן ממושך בחנויות אינם מתחלפים ומתחיל געגוע לפירות הקיץ..אני חייבת להודות כי למעשה העוגות האהובות עליי הן עוגות פושטיות כאלו ללא ציפוי פאר והדר, כאלו שמפודרות באבקת סוכר מלמעלה בדיוק כמו העוגה הזו. למרות השובע מפירות החורף עדין לא נגעתי בתפוזים ועל כן החלטתי לעשות עוגת תפוזים חמימה וטעימה כזו שכייף לאכול בבוקר, בערב ואף באמצע הלילה למי שגרגרן כמוני :)

יום שבת, 21 בינואר 2017

מאפינס קקאו בציפוי נוטלה


עם יד על הלב שלוקח להכין אותם חצי שעה. הם טעימים, פשוטים, חמודים וניתן לאפות אותם כעוגה אחת גדולה.
הגעתי הביתה מהשבוע העמוס וראיתי שאין עוגה בבית ואצלי מצב כזה לא יכול להתקיים ולכן אפיתי אותם במהירות הבזק. לחטוף בבוקר אחד כזה כשממהרים לעבודה או ללימודים זה מושלם.
מיותר לציין שניתן להכין את המאפינס הללו עם ילדים.

להמשך המתכון

יום שלישי, 17 בינואר 2017

עוגיות בריאות



בריאות! כשאני חושבת על המילה הזו הדבר הראשון שעולה לראשי היא המחשבה שכל דבר שאני מכניסה לגופי, מזינה אותו כך זה יתבטא כלפי חוץ. בעיני בריאות נפשית היא בראש החשיבות. אם תיהיה רגוע, סבלני, תקבל את הסובבים אותך וסובלני כך הרגשות השלווים הללו ימלאו אותך, מה שיגרום לך כמעט במישרין להיות בריא. למעשה זה יותר מהנחה או אמונה, זו ממש מנטרה שאני מנסה להנחיל לעצמי וכך להיות מאושרת.
עוד דבר שאני מאמינה בו שהעוגיות הללו הן אושר בהתגלמותו. הן ממלאות את הצורך בבריאות פיזית בכך שהן מופחתות סוכר (רק 60 גרם סוכר), והן ממלאות את הצורך בבריאות נפשית כאשר אני לא מונעת מעצמי משהו מתוק גם ב"ימי בריאות".

להמשך המתכון

יום שישי, 13 בינואר 2017

סברינה משפחתית מלכותית


באמת שעד לפני כמה שנים בכלל לא אהבתי סברינה. המרקם הרטוב לא ממש עשה לי את זה בלשון המעטה..עד שפגשתי בסברינה של נועם פולונסקי. הוא עושה את הסברינה שלו ממולאת עם קולי פטל באמצע והקצפת מבושמת במי ורדים נוסף על הרום שבעוגה. אין ספק שזה ממש אבל ממש עשה לי את זה.
זהו למעשה סיפור ההתאהבות שלי בסברינה. (למרות שעדיין קצת קשה לי עם מרקמים רטובים ). 
העוגה המשפחתית הזו מיועדת לאבא של חבר שלי שהוא אוהב סברינות גדול בדומה לאימי. יש לו יום הולדת ביום חמישי וחשבתי מה להכין לו קצת שונה מכל השאר והעוגה הזו קפצה לראשי. כמובן שהגרסה המשפחתית קרצה לי והחלטתי לצאת לדרך.

להמשך המתכון

יום רביעי, 4 בינואר 2017

עוגת דבש ואגסים ארומטית


עוד יום ועוד יום נהפכים לשבוע, שבועיים כמעט... שבועיים של שביתה.
אנחנו הסטודנטים מודאגים ממה יביא המחר, מה יהיה מידת הלחץ והדחיפות לסיים את הסמסטר כראוי- כביכול.
אני מנצלת את הימים הללו לעבוד. אני שונאת לשבת בבית בהרגשה של חוסר מיצוי, בזבוז זמן ושמא מחשבות על מה יהיה. אני מעדיפה לעבוד ולהרגיש שלפחות אני מפיקה את המיטב ממה שיש.
לבינתיים הכנתי עוגת דבש אגסים ארומטית נהדרת, כל פרוסה שלה כל כך רכה ונמסה בפה. האגסים נותנים את הלחות לעוגה שגם ככה עסיסית. אני ממליצה בחום על השילוב של דבש ואגסים, שילוב חם ליום קר.