יום רביעי, 30 בנובמבר 2016

קאפקייקס תות בננה עם ציפוי של מרנג איטלקי צרוב



התחיל הלחץ רשמית! זה לא אומר שעד עכשיו לא היה לחוץ אבל משהו באוויר של המכללה משדר לחץ... בין אם אלו הבחירות לאגודת הסטודנטים , 2 המבחנים שהולכים ומתקרבים, עוד 4 עבודות שבמקרה החליטו שאר המרצים כי התחשק להם לבחון אותנו במחציתו של הסמסטר על החומר הנלמד בשיעורים, וחס וחלילה לא נשכח את העבודה כי צריך קצת כסף לכיס ומה עם חיי חברה?! הצילווווווו 
אז בזמנים כאלו אני אומרת לעצמי לנשום, להירגע והשיטה הכי טובה לפי דעתי להתמודד עם דברים כאלו זה לעשות רשימה. כן, רשימה של משימות ומטלות. כשמסיימים מטלה והיא מאחורי אני מסמנת וי ותחושת הקלה מתגנבת לה לאט לאט ככל שהרשימה נצבעת בוויים.
אז כרגע אני בתחילת הרשימה שלי ואין אפילו וי אחד :( אבל אני עדיין אופטימית. 
היום זה היום חופש שלי ואף אחד לא ייקח לי אותו (לפחות לשעות הבוקר)... והיום החלטתי שאני מכינה משהו מתאים למזג אוויר המטורף הזה שהולך בחוץ ומתאים לתחושות שלי וזה קאפקייקס תות בננה עם ציפוי של מרנג איטלקי צרוב.
בעבר כבר דיברתי אתכם על הכבוד והאהבה שאני רוכשת לקאפקייקס ולאלו במיוחד מיכיוון שהם כל כך יפים וטעימים לא פחות בכל קינוח צרפתי מפונפן אחר.
אז רוצו למטבח ותתחילו בהכנות.

להמשך המתכון

יום רביעי, 23 בנובמבר 2016

עוגיות ספירלה שוקולד קפה וניל


האמת, שאין לי כל כך מה להוסיף לגבי העוגיות האלו הן ממש קלות להכנה, טעימות ובעיקר יפות מאוד. לי לקח בידיוק חצי שעה להכין אותן. זה קצת מבאס אותי שאני מעלה מתכונים שהם בעיקר קלים להכנה ולא איזו עוגת רב שכבות מטורפת.. אבל לפעמים צריך לזרם עם החיים ואם יש לי יום אחד בשבוע להכין קינוחים שיעורי בית ללמוד למבחנים וכו' אז זו התוצאה. והאמת שזו תוצאה לא רעה בכלל.
בסה"כ אלו עוגיות חמאה נהדרות בהן טעם הקפה והקקאו עדינים וכיפים. למעשה אני לקחתי את המתכון הבסיסי שלי לעוגיות חמאה והלבשתי עליו את התוספות של הקקאו והקפה. אז בואו ניגש לעבודה:

יום רביעי, 16 בנובמבר 2016

קאפקייקס תפוחים ממכרים



בגרות. היום אני אדבר על בגרות. כלומר, אני לא רוצה לשעמם אותכם או משהו כזה אבל בשבוע האחרון אני מרגישה בוגרת מתמיד. מתי אתם הרגשתם בוגרים באופן ניכר שכזה? הנושא הזה כבד קצת .. אבל כך גם אני מרגישה ברגע זה בעודי כותבת לכם.
אני אשתף אותכם בכך שתחילתו של השבוע האחרון היה קשה מנשוא. בין אם זה התעסקות בעניינים כספיים או משפחתיים או לימודיים או חברתיים והלחץ שחל עלי לשלב בין כולם. יש לי נטייה לקחת כל דבר קשה מידי.. אני יודעת,  אבל באמת שהניסיון ליצור הרמוניה קשה מתמיד ואף דורש ויתורים. ויתור על העצמי מה שנקרא. ולא רק עניין השילוב מעסיק אותי, אלא גם מיתוסים שמתנפצים לי מול העיניים. אלו שחינכו אותי על פיהם כמו "והם חיו באושר ואושר עד עצם היום הזה" או "תואר ועצם הלימודים אליו הוא האושר בהתגלמותו" . וכן אני מודה ומתוודה שקשה לי עם החינוך הזה, ושלא תבינו אותי לא נכון אני מאוד אוהבת את השלב בחיים שאני נמצאת בו כעת אבל לא ככה חשבתי שיראו הדברים. 
אני לא רוצה להכניס אותכם לדאון או משהו כזה ובטח לא את עצמי אז הכנתי את הקאפקייקס המתוקים האלו שקראו אליי מהמסך. ראיתי אותם לראשונה באינסטגרם והחלטתי שאני חייבת להכין כאלו ולו רק מהסיבה שצורתם וטעמם מצדיקים את קיומו של הבלוג שלי.  
אני לא נוטה להשתמש בצבעי מאכל ובטח שלא בכמות כזו אבל הפעם חרגתי ממנהגי וזרמתי עם זה :). 
הקאפקייקס עצמם הם קאפקייקס תפוחים טעימים ועדינים עם ציפוי של קרם גבינת שמנת תאמינו לי שאם תכינו אותם אתם תתמכרו!!!

להמשך המתכון

יום שישי, 11 בנובמבר 2016

עוגת מוס גבינה וחמאת בוטנים



אז מה אתם אומרים על חמאת בוטנים?! זאת שאלה די קשה לאור המצב שהקהל הישראלי פחות מתחבר אליו בהשוואה לאמריקאים שדוחפים חמאת בוטנים כמעט לכל הבא ליד.
למעשה אני חייבת להודות באשמה ואל תגרמו לי להצטער על כך, זאת הפעם הראשונה ששילבתי חמאת בוטנים בקינוח.
זהו אמרתי זאת! אבן נגולה מליבי.
אז דעתי על חמאת בוטנים היא שלא משנה באיזו צורה אוכל אותה: מוס, עוגייה, עוגה בחושה זה ייתן לי קונוטציה לבמבה.
החטיף האהוב עלינו הוא הבמבה. ולכן כשאני אוכלת קינוח עם חמאת בוטים כלעצמו ללא שום תוספת זה מרגיש לי כאילו אני אוכלת במבה..והאמת, לא בא לי על זה ממש.
למרות כל זאת בער לי להכניס חידוש למטבח שלי והחידוש הגיע בתצורת חמאת הבוטנים אבל בזכות שילובה עם גבינה נוצרה תערובת הרמונית, מתוקה, מלוחה, טעימה שאי אפשר להתנגד לעוד ביס

להמשך המתכון

יום רביעי, 9 בנובמבר 2016

עוגיות שוקולד צ'יפס


עברתי המון בשבוע שהיה, בו לא כתבתי או העליתי פוסטים חדשים מפאת הזמן הקצוב.
לאחרונה אני מרגישה ש- 24 שעות ביממה הן אינן מספיקות ואני צריכה עוד כמה שעות "זמינות לי בכיס לעצמי".
אני מרגישה שבשנה ב' העליתי הילוך, בין אם זה במספר שעות הלימוד שהלך ותפח, בין אם זה ימי העבודה שהוכפלו ובין אם זה בבחירת המתכונים שלי. אל תבינו אותי לא נכון, אינני מתלוננת מכיוון שההרגשה של מצוי החיים עד תומם טמונה בי, אך בימים עמוסים במיוחד עולה הצורך ברוגע ובסתם יום חופש כמו היום.
כל כך כייף לקום מיקיצה טבעית, ללכת לסופר לקנות את החומרים למאפה השבועי ולהתחיל לאפות. פשוטו כמשמעו.
בהתאם לשגרה החדשה שלי בחירת המתכונים שלי נעשית באופן שונה. באמצע השבוע אעדיף לבצע מכונים פשוטים, קצרים, אך עדיין טעימים במיוחד כמו עוגיות השוקולד צ'יפס הללו.

להמשך המתכון

יום חמישי, 3 בנובמבר 2016

בחושה הדרים


טוב, אז רציתי לספר לכם על השבוע הראשון בשנה ב' במכללה ואיך כל זה מתקשר להכנת העוגה הספציפית הזו.
אך לפני כל זה אומר שלמדתי לקח חשוב מהשתלשלות האירועים והוא "החיפזון מן השטן".
עכשיו אסביר לכם למה דווקא הלקח הנ"ל.