יום שישי, 27 באוקטובר 2017

השייק האהוב עלי - בננה פקאן ותמר בגרסת המאפינס



הנה התחלתי את השנה האחרונה לתואר והאמת, שלא התגעגתי כל כך אם להיות כנה. אבל כן התגעגעתי לאנשים שלא ראיתי הרבה זמן ולעובדה שיש סדר יום שצריך לקום אליו דבר המונע להעביר את רוב היום בשינה. רוב הימים אני פשוט מגיעה הביתה ונכנסת לישון כי זה מעייף ללמוד כל היום, ובשאר הימים נחשו מה אני עושה?.. אכן כן, אני אופה. הפעם אפיתי משהו שלא לוקח כל כך הרבה זמן ולמרות זאת כן, נותן תוצאות מדהימות ולא מאכזבות- מאפינס בננות פקאן ותמר.
אספר לכם כי זהו השייק האהוב עליי והקומבינציה בין שלושת המרכיבים נותנת איזון מושלם בעיני מבחינת טעמיה. מכאן, שהחלטתי לשנות את יעודם של המרכיבים הללו ולהפוך אותם משייק למאפינס... אני חושבת שיצא לי לא רע בכלל :) 
תנסו ותהנו ואל תשכחו לשתף  אותי

להמשך המתכון

יום שישי, 20 באוקטובר 2017

עוגת שמרים במלית תפוחים



אשתף אתכם כי לרוב החשקים, או בשמם האמיתי- המוזה היא זו שבאה אלי באופן עצמאי לחלוטין ואני נענית להוראותיה. הפעם קראתי לה והיא לא באה. זה די מצב מוזר שפעמים מסוימות אני נכנעת אליו ופעמים אחרות אני יוצאת למלחמה כנגדו. הפעם אני ניצחתי. רציתי לאפות משהו קל, בלי הרבה עבודה ובלי סיבוכים מיותרים, מאפה שבטוח יצליח לי ואני לא אתבאס כי תאמינו או לא גם לי מתפקששים דברים במטבח. אשתף אתכם בעוד עובדה והיא: כי מעולם לא אפיתי שמרים תפוחים. אפיתי עוגת שמרים במגוון מליות אך תפוחים מעולם לא. כך יצא הדבר ודווקא היום שכבו להם בסלסלת הפירות כמה תפוחים יתומים שקראו לי לבצע בהם שימוש. ומכאן, שהייתי חייבת לשלב במאפי תפוחים, שמא אלו יזרקו לפח בעוד ימים ספורים. המענה על השאלה במה לשלב אותם כבר הייתה נורא קלה. אנו מתקרבים לחורף וכל כך כייף להתקרבל עם תה חם ופרוסת עוגת שמרים. אני חושבת שכל גלגול של בצק שמרים כורך בתוכו משהו שונה וזה ה"מיוחד" בבצק שמרים.
מיותר לציין שהעוגה יצאה מדהים וטעמה כל כך מחמם. מציעה לכם לנסות ולגלות :)

להמשך המתכון

יום שישי, 13 באוקטובר 2017

טארט אגסים וקרם שקדים



אם לומר את האמת, הטראט המהמם שלפניכם לא היה בעל אותו הקסם כמו שאר הקינוחים והמאפים שאני מכינה. בדרך כלל כשאני חושבת על משהו אותו ברצוני לאפות, הגלגלים מתחילים להתגלגל בראשי והמוזה נפתחת. אבל הסיפור עם הטארט הנ"ל הוא שונה לחלוטין. בפעם הראשונה שאפיתי אותו הייתי בת 17 וטעמי האגסים והשקדים היו טעמים שבדיעבד לא קרצו לי כל כך, על כן, לא אפיתי אותו בשנית... עד היום :.).
לפני כמה ימים אכלתי אגס..כן כן, ככה סתם באמצע היום ופתאום נדלקתי עליו וממש רציתי להכין קינוח שמשלב אגסים. נזכרתי בטארט אותו אתם רואים בתמונות, ואמרתי לעצמי שאני חייבת חוויה מתקנת וכך הייתה. 
הטארט הוא בעל קרם שקדים אבל לא יבש ודלוח אלא עסיסי ובעל טעמים עזים של שקדים, האגסים הם מושלמים במרקמם  ובטעמים האהובים עליי אותם הוספתי לסירופ שהעניק להם את טעמיו, ומעל הכל פיזרתי שקדים קראנצ'ים לפריכות.

יום רביעי, 4 באוקטובר 2017

Red Velvet Cupcakes ... קאפקייקס רד וולווט 3>


אז הגיע הרגע המיוחל... הרגע שבו אני מעלה את המתכון של הרד וולווט המושלמים האלו ותאמינו לי שהיה שווה לחכות עד היום. 
אשתף אתכם בכך שבפעם הראשונה שראיתי את הקאפקייקס הללו ממש נרתעתי מהם מתוך העובדה כי הם מכילים צבע מאכל אדום. אני לא אוהדת (בלשון המעטה) קינוחים שעושים שימוש בצבעי מאכל, אך לפעמים אני חורגת ממנהגי וכנראה שזו אחת מן הפעמים.  
אז מה הסיפור של הרד וולווט? מדובר על עוגה ונילית במיוחד, שהתבשמה קלות בקקאו. כך, נוצר ריקוד קטן של וניל וקקאו בפה. המסורת מורה על צבע אדום מתוך סיבה שאיננה ידועה, אך ההשערה הרווחת שבימים קדומים השתמשו בריכוז סלק כדי להשיג את צבען האדום. מעבר לכך, רד וולווט היא עוגה מיוחדת וזאת מישום שבדרך כלל המתפיח בו משתמשים הוא סודה לשתייה תוך שילובו עם חומץ על מנת להשיג את הריאקציה שתגרום לעוגה לתפוח. ישנם אנשים שמשתמשים ברוויון במקום או בנוסף לחומץ.

להמשך המתכון