יום שבת, 27 במאי 2017

עוגת דובדבנים קייצית ונהדרת



אפיתי את העוגה הזו ביום רביעי. יום רביעי הוא יום החופש שלי, וכמה חיכיתי לך -חופש- אין לכם מושג עד כמה, ואפילו שזה חופש של יום אחד הוא מחזיר אותי לאיזון פיזי ומנטלי. עוד משהו שמסמל חופש בעיני זה הקיץ ואני כל כך אישה של קיץ, אני שונאת חורף, קור וכל מה שקשור לכך. איזה כייף שהחום חזר אלינו ויחד איתו פירות הקיץ המהממים.
שבוע שעבר הכנתי את ה- חיתוכיות משמשים ואפרסקים צהובים  והשבוע הכנתי עוגת וניל בחושה נהדרת ועסיסית!!! וואייי כמה שהיא עסיסית. בנוסף נתתי לה את הטאצ' הקייצי שהוא דובדבים מתוקים ושכבה באמצע העוגה של פירוריי קינמון נהדרים. תקשיבו  היא כל כך פשוטה, כל כך טעימה, מסוג העוגות שמערבבים את כל המצרכים בכלי אחד ושולחים לתנור.

להמשך המתכון

יום חמישי, 18 במאי 2017

ריבועים של אושר- חיתוכיות משמשים ואפרסקים צהובים



אני לא אוהבת את המילה "חיתוכיות".. המילה הכי פחות מעוררת תיאבון בה יצא לי להיתקל מאז שהתחלתי לאפות אי שם בגיל 16. אני מעדיפה את המילה ריבועים, או בארים (כמו באנגלית- BURS). 
האמת שכל התהליך מקבלת החלטת האפייה, ועד שהריבועים הקטנים היו מוכנים לקח לי כשעה ורבע על השעון, למה אני מציינת זאת? שתבינו עד כמה קל ופשוט להכין אותם. הרי חיתוכיות/ ריבועים הם עתיקים כל כך. 
הסיבה להמצאתם של החיתוכיות/ריבועים היא חוסר בזמן ואנרגיה. פעולות כמו רידוד לכדי יצירת קלתית ואריגת הכיסוי העליון למאפה בצורת שתי וערב אלו דברים שלוקחים זמן ואנרגיה. אלו הובילו להחלטה כי פשוט יותר לפזר את הבצק בצורה פירורית  דבר שבמילא נתן את אותו הטעם, אך המרקם השתנה לכזה שאפילו מהנה עוד יותר מפאי רגיל. מכאן, שהריבועים החמודים עם הקרמבל העליון נחלו הצלחה רבה עד כדי כך שאנו לא מפסירים להכין אותם אפילו בימינו.
גם אני נדבקתי בחיידק הריבועים.. ושוב כמו רבים מהמתכונים פה, הייתה זו הפעם הראשונה בחיי שהכנתי ריבועים מבצק פריך. תאמינו לי שהריבועים הזהובים כל כך שווים את ההתעסקות (הקצרה יש לציין). אני באמת מבינה מדוע המתכון הזה ממשיך להתקיים עוד בימינו.
בנוסף ניתן להכין אותן מכל פרי שתרצו, תותים, אפרסקים לבנים/צהובים, משמשמשים, שזיפים וכל העולה על דמיונכם.
נסו ותהנו כל כך!

להמשך המתכון

יום שבת, 13 במאי 2017

קאפקייקס בננה עם ציפוי של קרם גבינת שמנת



טוב, אז חזרנו לאהבתי הראשונה והיא הקאפקייקס. אצלי במשפחה ואצל חברי ישנה חלוקה ברורה. ישנם את אוהבי הקרמים/ מוסים/ כל מה שלא נחשב לבצק, וישנם את אוהבי העוגות הכבדות, אלו הנגיסות שמרגישים כל ביס כ"ביס". אני שייכת לאוהבי העוגות הכבדות. אך כדי ליצור שלום בית בין שני המחנות הללו אני לעיתים מנסה לאחד את שניהם לכדי עוגה אחת. פה נכנס הקאפקייקס. מצד אחד הוא עוגה טעימה-בחושה כזו שתספק את אוהבי העוגות ה"בצקיות" ומצד שני עם תלולית של קרם גדולה כזו שתספק את אוהבי המוסים.
הקאפקייקס הנ"ל נולדו מתוך שני מרכים עיקריים:
1. להביא לכם מתכון נוסף עם גבינה לקראת שבועות, אך משהו לא שגרתי.
2. לנצל את הבננות המסכנות שאם הייתי מחכה עוד יום לא הייתי יכולה להצי אותן.
ומכאן שתפסתי שתי ציפורים במכה אחת.
אז אני מקווה שתעשו אותם ותבינו כמה קלים, טעימים ומתאימים לכל מאורע.

להמשך המתכון

יום שישי, 5 במאי 2017

עוגת גבינה אפויה קלאסית


טוב בגדול זה היה שבוע לא עמוס במיוחד. רק ישבתי על עבודה להגשה ולימודים לבוחן שיש בקרוב ולא זזתי יותר מידי.. הנופים שראית גם הם לא היו חדשניים במיוחד .. לפטופ סיכומים ואותיות. חיים של סטודנטית ממוצעת הייתי אומרת.
ולמרות כל זאת שבועות עוד מעט מגיע ואיזה כייף:) זה החג האהוב עליי ביותר כי אני פשוט מאוהבת באוכל חלבי למשל פסטה עם רוטב שמנת יאמייי בלינצ'סים (אשכנזיה משהו) ועוגות גבינה. כל הדברים האהובים עליי בארוחה אחת.. מה אני יאמר לכם אושר בהתגלמותו!
אז לכבוד שבועות הכנתי את העוגה הכי אבל הכי ישראלית, טעימה ומרשימה שאין אחד נראה לי שלא יאהב אותה הלא היא עוגת גבינה אפויה גבוהה.

להמשך המתכון