יום רביעי, 28 בדצמבר 2016

עוגיות פיסטוק במילוי גנאש שוקולד מריר


אותה גברת בשינוי אדרת.. בצק החמאה שהפעם הפך את טעמו לפיסטוק והגנאש האלגנטי באמצע ... אין מה לעשות זה שלוב מושלם לימים הקרים שפוקדים אותנו לאחרונה.
העוגיות הן כל כך קלות שאני יכולה להרשות לעצמי להכין אותן באמצע השבוע. למעשה פעם שנייה שיש לנו הסמסטר שביתה, ואם בהתחלה התלהבנו לשמע הבשורה המרגשת של "חופש" היום אנחנו מתחילים להיות מודאגים שמא נצטרך לעשות קורסים חוזרים ..חס וחלילה.
מקווה לטוב.. בינתיים בבית מכינה שיעורים ואופה עוגיות ואם זאת הברירת מחדל אז הכל טוב :)

יום שבת, 24 בדצמבר 2016

חורף באדום לבן- עוגת מוס גבינה עם אינסרט של קרמו פטל


יום חורף מטורף!!! קר לי ! אני כותבת לכם בשעה 15:00 בצהריים אבל אם מסתכלים מבעד לחלון נדמה שהשעה כבר 19:00 בערב לפחות. השמיים כהים וזה גורם לי לרצות להישאר בבית מתחת לשמיכה. אך אני לא יכולה... אני צריכה להמשיך את סדר יומי.. כן סדר יום ביום שבת זה קצת מוזר..אבל זה מה שיש ועם זה אנצח.
היום נר ראשון של חנוכה וזה יוצר קסם באוויר. הנרות החמים שבוערים להם ביום קפוא כמו היום יוצרים הרגשה של נחמה. אני שמה לב שאני ממש פיוטית היום אבל החורף גורם לי להיות כך, כנראה.. או ששמא החוסר בפלאפון נותן את אותותיו. כן אני בלי פלאפון כבר שבוע.. והאמת שלא כל כך רע לי. חוץ מזה שאין לי WAZE וקשה לי להסתדר קצת בכבישים. אבל זה הקושי היחידי, לכל השאר אפשר להתרגל.
העוגה הזו נועדה במקור לחגוג סיבה למסיבה אחרת, (כאמור בפוסט הקודם) אך כנראה זמנה להגיח אל העולם הוא היום והסיבה הפכה להיות חנוכה.
אז במקום סופגניות יש עוגת מוס גבינה עדינה עדינה (הרבה יותר טעימה מכל עוגות הגבינה על בסיס אינסטנט פודינג וניל), במילוי של קרם פטל מתקתק חמצמץ. ממש חגיגה של חורף בפה.

להמשך המתכון

יום חמישי, 22 בדצמבר 2016

שמרים שוקולד


האמת.. שרציתי להעלות מתכון אחר, עוגה אחרת, אחת ששוכבת לה במקפיא שלי ומחכה להזדמנות הנכונה לצאת החוצה.
אבל מה לעשות שכנראה היא עדיין לא רוצה לצאת וההזדמנות עדיין לא הגיעה.
במקומה תופסת את מקומה עוגת שמרים שוקולד שמנוגת לה כמעט ב-180 מעלות מבחינת הטעמים, הטקסטורות, הניחוחות, אופן ההכנה.
זו עוגה של בית נקודה! אחת שעושה טוב בלב. יש לי מבחן והעוגה הזו מרגיעה אותי. כל כך כייף שהיא יוצאת מהתנור שחומה גבוהה ויפה מבריקה ממריחה של ביצה, פשוטה פשוטה וטעימה.
הבצק הוא אותו הבצק שמלווה אותי בכל עוגת שמרים. הפעם המלית השתנתה למלית של שוקולד השחר.

להמשך המתכון

יום רביעי, 7 בדצמבר 2016

מוס שוקולד מושלם! לכבוד SIS



היי לכולם, מה שלומכם? שבוע לא הייתי פה וזה היה קשה. הדגדוג בידיים לאפות הפך לעקצוץ- אין ספק ששבוע זה יותר מידי בשבילי.
אז.. מחר לאחותי יש יום הולדת. הקטנה הזו כבר לא כל כך קטנה והיא תהייה בת 18 אמאלהההה.
זהו גיל מדהים בעיני, ובכלל תקופת הצבא היא תקופה מלאת חוויות יפות ומעצימות שלמעשה אני מגדירה את עצמי כ"עינב שלפני הצבא" ו"עינב של אחרי הצבא". אני מאחלת לאחותי את כל הטוב הטוב שקיים, בריאות, שמחה, צחוק וים של אהבה, לכן, הכנתי את העוגה הכי מושקעת שיכלתי והכי מלאה אהבה כדי שכל ביס שתאכל ימלא את המצברים לשנה החדשה. אוהבת מלא מלא SIS.
עכשיו חשוב לי שתבינו שלא מדובר בסתם מוס שוקולד פושטי, זהו מוס שוקולד נמס בפה כאשר השתמשתי בשוקולד מריר ושוקולד חלב יחדיו כדי שיהיה מתוק בדיוק במידה הנכונה  ומותאם לילדים ולמבוגרים כאחד.

לפני שאתם מתחילים חשוב לי לציין שזוהי עוגה מושקעת, חשוב להכין אותה מהלב, לעקוב לאט על כל שלביה וכמוטבן לאכול כאילו  אין קלוריות :)