יום שלישי, 28 בנובמבר 2017

עוגת שיש שוקו בננה



לפעמים אני צריכה משהו מהיר, בלי בלבולים מיותרים ותוספות לוואי.. הרי שעוגת שיש עונה על כך. ארוחת צהרי שבת קלילה ומהירה, כזו שקובעים עם המשפחה בספונטניות ומגיעים לבושים בבגדי הבית, היא המאורע אליו דרושה העוגה. תחילה רציתי הלכין עוגת תפוחים, אך ראיתי כי כל התפוחים נגמרו, ורק בננות נותרו. חשבתי לעצמי כי לאחרונה עשיתי הרבה עוגות בננה ועוד אחת שכזו לא תגרע בהכרח, ובטח אם תהייה מלווה בתוספת שוקולד. מכאן, עלתה המחשבה להכין עוגת שישי שוקו בננה. שתי קערות, כף אחת, ו-10 דקות זה מה שצריך בכדי להכין אותה.

יום חמישי, 23 בנובמבר 2017

almost slutty brownies- בראוניז במילוי אוריאו



אז אחרי מחקר קטן ולא ממושך במיוחד נחשפתי לבראוניז המושלמים הללו ששמם הוא: "slutty brownies". כן כן, אל תרימו גבה לנוכח שמם המיוחד כי זה היופי שבהם. הבראוניז הללו כל כך מושחתים ששמם מתאים להן במדויק. הבראוניז המדוברים למעשה בנויים מ-3 שכבות. השכבה התחתונה ביותר היא שכבה של בצק עוגיות שוקולד צ'יפס, אותו משטחים כתחתית/ בסיס. השכבה השנייה אלו עוגיות אוריאו שמסודרים בצפיפות גם כן כדי להוות משטח אחיד וישר עד כמה שניתן. השכבה השלישית שבאה על שתי השכבות יחדיו ומאחדת אותן למקשה אחת היא שכבה של בלילת בראוניז משגעת.
לצערי, הכרתי את המושחתות הללו רק אחרי שהכנתי את הבראוניז שלי, ולמרבה הצער גיליתי כי באופן מקרי הכנתי שתיים מתוך שלושת השכבות המתוארות במתכון. בראוניז מושחתים יש, מילוי של אוריאו יש, אבל תחתית של עוגיית שוקולד צ'יפס אין. מפה לשם החלטתי לקרוא להן "almost slutty brownies"- נראה לי שכבר הבנתם מדוע.
אשתף ואומר שהתוצאה מדהימה, על אף שחסרה שכבה.  ואין ספק שאשלים אותה ביום מן הימים אבל כרגע שתי השכבות יחדיו מספיקות לי לגמרי :).

יום שישי, 10 בנובמבר 2017

עוגיות חמאה מוטבעות ומקסימות



אז חבר שלי חזר מחו"ל וקנה לי שלל של דברים חמודים, כמובן דברים שקשורים לאפייה. בין היתר הוא קנה לי את החותמת המהממת  הזו שמטביעה לבבות בעוגיות.. באמת שזה בין הדברים החמודים ביותר שראיתי והייתי חייבת לעשות בזה שימוש ולראות אם ההטבעה לא נעלמת באפייה. כמו שאתם רואים ההטבעה נשארה, דבר ששימח אותי במיוחד כי ניתן להוסיף הטבעה מהממת שכזו לעוגיות חמאה פשוטות ובן רגע לשדרג אותן. איך אפשר לסרב לעוגייה כזו? אני לא הצלחתי .. מה אתכם??   

להמשך המתכון

יום שישי, 3 בנובמבר 2017

קינוח אישי של מוס לוטוס, גבינה וגנאש שוקולד



אפתח בזה שהקינוח שאתם רואים לפניכם הוא אחד הקינוחים היותר טעימים שהכנתי. אני בדרך כלל לא נוטה כל כך להתלהב מהקינוחים ומהמאפים שאני מכינה, אתם בטח מכירים את המצב בו אתם עומלים על משהו במשך שעות רבות עד שכבר לא נשאר כוח להינות מן המוצר המוגמר. זה מה שקורה לי בדרך כלל. 
בניגוד לכך, הקינוח הנ"ל הוא טעים עד שבא לי לאכול את כולו בעצמי!! שילוב של לוטוס וגבינה הוא אחד השילובים היותר טעימים שיצא לי להכין ואף לטעום בחיי. מכאן, שאם אני מכינה אותו זה לאדם אהוב עלי במיוחד, ולא במקרה זו אחותי שחזרה מהצבא לאחר ששהתה שם במשך 21 ימים ברציפות. הגעגועים כמעט גברו עלי, לכן, פניתי למטבח והכנתי את הקינוח הכה מיוחד שמוקדש כולו לאחותי היפה. אספר לכם שאחותי לוחמת ובדיוק סיימה את הטירונות כמצטיינת מחלקה כך שאין אחות גאה ממני. 
הקינוח הנ"ל הוא טעים לכל מסיבה אירוע  או סתם להתפנק בבית מול הטלווזיה. כדאי לכם להכין לנסות ולראות שהוא מושלם!

להמשך המתכון