יום שני, 25 בספטמבר 2017

עוגת דבש פשוטה וטעימה


כן כן.. לא הייתי פה הרבה זמן ומאוד התגעגעתי. זה לא שאפיתי ולא העליתי לפה.. אלא שפשוט לא אפיתי לחלוטין. מן תקופת מעבר שכזו שדורשת ממני לחזור אל השגרה של עבודה ולימודים. כרגע אני בחופש, טוב, סוג של חופש בו אני בעיקר מבלה ועובדת על הסמינריון שלי. למען האמת לא אפיתי בכלל לכבוד ראש השנה ולכן אני מביאה את עוגת הדבש הזו, שבעייני היא אולטימטיבית בטעמה ובמרקמה.. הכי לא עוגת חנק שיש!!! אלא עסיסית בטירוף. וראיתם כמה שהיא יפה? זו הייתה התאהבות ממבט ראשון מבחינתי - השבר המושלם באמצע של עוגות בחושות.. כמה אני אוהבת :))). אני יודעת שאני באיחור אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא, נכון?
בכל אופן זה מה שיש וכדאי לכם מאוד מאוד להכין אותה לכבוד צאת הצום בכיפור. היא מושלמת עם כוס תה ליד או נס.

יום שישי, 8 בספטמבר 2017

עוגת שוקולד שילדים (ומבוגרים) אוהבים


אז שאלו אותי למה אני לא מעלה מתכונים פשוטים פשוטים, גם כאלו שמתאימים לילדים. מכאן, תהיתי לעצמי מה באמת אני יכולה להעלות שמתאים לנישת הילדים והגעתי למסקנה כי הדבר הראשון הוא עוגת יום הולדת. איך עדין לא העליתי עוגת יום הולדת למרות שזו אחת העוגות האהובות עלי. אחת העוגות הקלילות שהכנתי בחיי, רואים זאת לפי מיעוט הכלים בכיור. 2 קערות גדולות, מטרפה ולקקן- זה כל הסיפור.

להמשך המתכון

יום שני, 4 בספטמבר 2017

עוגיות מושחתות של שלושה שוקולדים- מקור המתכון קרין גורן



הפעם החלטתי ללכת על אחד המתכונים הפשוטים והטעימים ביותר שאני מכירה, עוגיות מושחתות של שלושה שוקולדים, אני בטוחה שכל אחד מכם מכיר את המתכון המדובר (של קרין גורן המלכה האם) ולבטח שיצא לכם להכין אותו פעם או פעמיים בחייכם, אך הפעם נפלה טעות בידיי. כלומר, במקום לאפות את העוגיות ב- 160 מעלות אפיתי אותן ב- 180 מעלות. זה קרה ממש בטעות אך זו טעות מתוקה ומשתלמת כי קיבלתי עוגיות קריספיות אני לא יכולה לומר שהן יותר טעימות מבדרך כלל אך הן ווריאציה שונה ונחמדה. ניתן לראות כי הקרום העליון הוא לא הקרום ה"רגיל" וה"אופייני" לעוגיות הנ"ל, אלא קרם אחר מבדך כלל שנובע עקב האפייה במעלות גבוהות.  בכל אופן מי שלא הכין מימיו את העוגיות המושלמות הללו שירוץ להכין אותן כי הן מדהימות. אני בכל זאת מפרסמת את המתכון המקורי כי כבודן של העוגיות במקומן מונח.