יום שבת, 29 באפריל 2017

עוגיות קקאו נהדרות במילוי ממרחית חלב


אז אחרי יציאת מיצרים אמורה להגיע השלווה לא? אז ככה גם במציאות אחרי שעמלתי ועבדתי על העוגות של פסח בא לי משהו קל, כזה שאפשר לחטוף כשיוצאים מהבית ולא צריך לחתוך לפרוסות, כזה שיספק את החשק שלי למתוקים במהירות אך בו בעת קל להכנה. העוגיות שהכנתי מאגדות בתוכן את כל הבקשות הללו. הן שוקולדיות ונהדרות, ואין קלות מהן להכנה! עשיית בצק קקאו פריך במיקסר והי הופ  בשתי שניות נקרוץ נאפה ונרכיב.
המילוי הוא "ממרחית- ממרח חלב של עלית". הממרח הזה הוא אהוב עליי עוד מימי ילדותי, אני אוהבת אותו בתוך עוגות, עוגיות ואפילו סתם בתוך סנדוויץ' (אל תצחקו עלי). בכל זאת, אם אינכם מתחברים אליו אפשר למלא בכל מילוי שעולה על דעתכם, על אף שהשידוך בין המילוי הנ"ל לבין עוגיית הקקאו מושלם בעיני הן מבחינת הצבעים והן מבחינת הטעמים.
אז יאללה רוצו לעבודה.

להמשך המתכון

יום שבת, 22 באפריל 2017

פאי תפוחים טעיםםםםםם



אני חייבת להצהיר ולומר קבל עם ועדה שאני מכורה לתפוחים בזמן האחרון. אוכלת כל יום לפחות אחד (עדיף מסוג פינק ליידי) ודוחפת לעוגות מתי שרק יכולה. האמת, שהרבה זמן יש לי דגדוג מציק בידיים לאפות פאי תפוחים אבל כזה נוסטלגי של פעם. הכוונה ל"כזה של פעם" היא: הר של תפוחים נימוחים, דפנות גבוהות ועבות (בניגוד לטארטים של היום שהשוליים כמה שיותר דקים) ובעל כיסוי שתי וערב. פשוט נהדר


להמשך המתכון

יום שבת, 15 באפריל 2017

רולדה מושלמת של ריבת חלב וקצפת- כשל"פ


סוף החג הגיע, קצת באסה כי זה אומר שהחופשה הארוכה והנעימה לקראת סיום. צריך לנצל כל רגע להנאה, בילויים , עבודה ובעיקר משפחה. 
לקראת הערב החג השני הכנתי רולדת ריבת חלב. כמה נוסטלגי ככה כייף.
 הרולדה היא הכי נוסטלגית שיש וחשבתי שאין יותר מתאימה ממנה לפסח בייחוד וחוגגים אותו עם משפחה קרובה כי גם המשפחה היא מערכת יחסים נוסטלגית רבת שנים.
מילוי הרולדה מורכב משכבה עדינה של ריבת חלב, קצפת ריבת חלב, וציפוי של קצפת נקייה. לוקח בדיוק שעה להכינה.
הרולדה במתכונה המקורי עשויה מקורנפלור אך סבתי (מהצד האשכנזי) איננה אוכלת קטניות ולכן עשיתי ניסוי והמרתי את הקורנפלור בקמח תפוחי אדמה. האמת, שיצא לא  רע והרי התוצאה לפניכם.

להמשך המתכון

יום ראשון, 9 באפריל 2017

אביב הגיע פסח בא ואיתם עוגת מוס תותים ואינסרט של מוס פיסטוק כשל"פ


יום בודד לפני ערב פסח.. כן כן יום בודד אני מעלה את העוגה הזו. זה מטורף מה שהולך באוויר, מנסים להספיק את כל ההכנות לחג + כל הלימודים והדברים שמסביב. אני באמת מרגישה שיש אלף ואחת משימות. אבל הכל טוב וזה נחמד שישנם ימים עמוסים ולא נמצאים בבטלה אלא בסיפוק.
העוגה הזו היא ההוכחה לכך! היא נהדרת, עדינה בטעמיה ונמסה בפה. העוגה מכילה מוס חיצוני של תותים ומוס פנימי הקרוי אינסרט של מוס פיסטוק. כל אלו יושבים על בסיס של דקואז פיסטוק ועם קישוט עליון של קצפת, תותים וג'לי תותים.
כמה יפה ככה טעימה, מבטיחה!
זו למעשה הפעם השנייה שאני מכינה אותה, הפעם הראשונה הייתה הייתה בשנה שעברה ושם נרשמה התלהבות גדולה ומכאן שבחרתי לשחזר אותה שוב ולכמובן לשתף אתכם במתכון כי איך אפשר לא להעלות עוגה כזו מהממת.
אז שיהיה לכם ולי חג שמח וכשר :)

יום שבת, 1 באפריל 2017

חיסול חמץ! עוגת וניל אוכמניות ושקדים



אז פסח מתקרב, בעוד כשבוע וחצי ואני צריכה להוציא את כל החמץ מהבית. אין פתרון יותר מושלם מלהכין עוגות עוגות ועוד עוגות עד טיפת הקמח האחרונה ולחסל אותן לפני שהחג נכנס.. בכל אופן זו הדרך שלי.
ראיתי ביוטיוב שהאמריקאים אוהבים לשלב דובדבנים ושקדים מסיבה כלשהי.. ממש רציתי להכין את העוגה כמו שהיא בצורתה הקלאסית עם דובדבנים אך מה לעשות שאני גרה בישראל ועונת הדובדבנים עדיין לא הגיעה. בעוד כמה שבועות נוכל לראות אותן בשווקים. בינתיים היו לי אוכמניות במקרר וחשבתי לעצמי שניתן להחליף את הדובדבנים באוכמניות וזה ייצא אפילו עוד יותר טעים מהמקור (זה אכן יצא טעים מאוד :)).
העוגה עצמה רכה מאוד והחלק העליון קריספי ונגיס מהשקדים שנקלו בתנור בעת אפיית העוגה.
עוגה שמתאימה לכל שעה ביום יחד עם כוס תה חם.

להמשך המתכון